هشدار وزارت دفاع انگلیس به یمن/ در اقدام مستقیم علیه حوثی‌ها تردید نمی‌کنیم

گرانت  شاپس با اشاره به غرق شدن قایق‌های نیروهای حوثی توسط بالگردهای آمریکایی، گفت: در حال بررسی انجام حملات هوایی به حوثی‌ها هستیم.

وزیر دفاع انگلیس در مطلبی که روزنامه تلگراف آن را منتشر کرد با بیان این ادعا که لندن در اقدام مستقیم علیه حوثی‌ها برای جلوگیری از حمله به کشتی‌ها تردید نخواهد کرد، مدعی شد: حوثی‌ها نباید دچار سوء تفاهم شوند زیرا ما آنها را در قبال تصرف و حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ مسئول می‌دانیم.

در ماه دسامبر یک ناوشکن نیروی دریایی سلطنتی انگلیس برای حضور در ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در دریای سرخ، به کشتی‌های آمریکایی و فرانسوی پیوست.

 سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق‌های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.