وضعیت رای بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

بر اساس نتایج نظرسنجی های جدید جو بایدن رئیس جمهور دموکرات و کنوی آمریکا و دونالد ترامپ  رئیس جمهور جمهوری خواه و سابق این کشور  در نظرسنجی های انتخاباتی با هم برابر هستند. این برابری به رغم اعتقاد ۵۱ درصد از آمریکا بر ارتکاب «جنایت های جدی فدرال» از ترامپ است.

بر اساس نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه سینا، ۵۳ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که اقدامات ترامپ پس از انتخابات ۲۰۲۰ « دموکراسی آمریکایی را تهدید کرد».

بر اساس این نظرسنجی، هم ترامپ و هم بایدن در یک رقابت فرضی دو نفره در انتخابات ۴۳ درصد رای به دست آوردند.

این نظرسنجی نشان داد که ۴۱ درصد از رای دهندگان دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند، در حالی که ۴۳ درصد در مورد بایدن چنین نظری را دارند.

در رقابت فرضی میان بایدن و ترامپ، ۱۴ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که هیچ یک از نامزدها را انتخاب نمی کنند و ۱۰ درصد گفتند که یا به نامزد دیگری رای می دهند یا اگر این دو تنها دو گزینه باشند، رای نمی دهند.

نیت کوهن، تحلیلگر ارشد سیاسی نیویورک تایمز گزارش داد که پایگاه موسوم به ماگای ترامپ به طور عمده از وی در مقابل پرونده های جنایی او در دادگاه حمایت می کند.

وی گفت: هیچ یک از ۳۱۹ شرکت کننده در این نظرسنجی که متعلق به پایگاه ماگای ترامپ بودند اقدامات غیرقانونی جدی از سوی ترامپ را نپذیرفتند.

به گزارش نیویورک تایمز، به نظر می رسد بایدن در مقایسه با سال گذشته تا حدودی حمایت بیشتری در دموکرات ها کسب کرده است. سال گذشته ۶۴ درصد از حامیان حزب دموکرات اعلام کردند که خواهان رهبری جدید هستند.

بر اساس نظرسنجی جدید، ۴۵ درصد از حامیان دموکرات اعلام کردند که این حزب باید بایدن را به عنوان نامزد ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ معرفی کند.

مهم‌ترین دلیلی که رای‌دهندگان دموکرات خواهان فردی غیر از بایدن هستند، سن اوست. رئیس جمهور آمریکا تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی تایمز و کالج سینا، میزان محبوبیت بایدن ۳۹ درصد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.