گفت و گوی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی درباره اهانت به قرآن

وزرای خارجه ایران و پاکستان در گفت‌وگویی تلفنی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کردند.

حسین امیرعبداللهیان و «بلاول بوتو زرداری» وزرای امور خارجه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در تماس تلفنی بعدازظهر امروز (شنبه) ۳۱ تیر ماه ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و اخیراً در دانمارک، تأکید کردند که آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد و این دست از اقدامات با منزلت انسانی و حقوق بشر در تضاد است. 

فرمانده کل سپاه درباره قرآن سوزی هشدار داد/ با تمام دنیایتان بازی خواهیم کرد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به موضوع هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک تأکید کرد: این اقدامات موجب جریحه‌دار شدن احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان شده‌ است.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوی اخیر خود با دبیرکل سازمان‌ همکاری‌ اسلامی که طی آن پیشنهاد تشکیل  نشست اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی مطرح شده است، ضرورت ارسال پیامی قوی از سوی کشورهای اسلامی در این زمینه را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به حضور خود در جلسه شورای‌ حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل که متعاقب آن قطعنامه‌ای در این زمینه صادر شد، موافقت خود با پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران برای انجام هرگونه همکاری را اعلام و تأکید کرد: به منظور مبارزه با این دست از اقدامات لازم است کشورهای اسلامی جرم‌انگاری و وضع قوانینی در این خصوص را در دستورکار قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.