ایسنا: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در همایش ملی تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر با تاکید بر اینکه «با شعار نمی‌شود با فساد مبارزه کرد»، گفت: «امروز فساد در کشور بالا گرفته است. مردم دارند می‌بینند که یک نفر ۹-۸ هزار میلیارد تومان از پول کشور را به جیب می‌زند. مردم می‌بینند که در میادین مشترک گازی و نفتی، ده‌ها میلیارد دلار را دیگر کشورها برداشت کرده‌اند.» او با اشاره به اهمیت رعایت انضباط مالی از سوی دولت گفت: «باید انضباط مالی را در کشور حاکم کنیم و نباید این تصور در بیرون در بین مردم ایجاد شود که دولت اهل ریخت و پاش است.»

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه «دولت باید در فضای بین‌المللی آرامش ایجاد کند تا فعالان اقتصادی از تمام امکانات برای خروج کشور از رکود بهره‌برداری کنند»، گفت: مذاکرات هسته‌ای جزو اصلی‌ترین کارهای دولت است؛ البته با حفظ و رعایت خط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است. ما باید در مذاکرات از اصول دفاع کنیم، از حق هسته‌ای کشور دفاع کنیم و یک قدم زیر بار تحمیل‌ها نرویم و از طرف دیگر از موضع منطق و استقلال با دنیا، مسائل را حل کنیم و این مسائل حل می‌شود.

جهانگیری در همین راستا تاکید کرد: «حتما برای خروج از رکود، این فضا را باید به وجود آوریم. در فضای داخل کشور نیز باید انسجام و هماهنگی ایجاد کنیم.»

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عزم دولت برای مبارزه با فساد، اظهار کرد: «ما با فساد مبارزه می‌کنیم و این را در عمل نشان می‌دهیم. اهل شعار نباید باشیم و با شعار نمی‌شود با فساد مبارزه کرد. با شعار فقط می‌شود به رقیب سیاسی خود اتهام زد.»