گروه بین‌الملل- روز جمعه شاخص‌ها در سریع‌ترین افزایش خود از زمان رکود بزرگ تاکنون برای سومین هفته متوالی رشد کردند. براساس آمار مرکز تامسون رویترز لیپر در هفته منتهی به ۱۶ فوریه بیش از ۸ میلیارد دلار به صندوق‌های مالی آمریکا سرازیر شد. تحلیل‌گران براین باورند که به‌رغم حجم اندک معاملات و فاصله کم بین شاخص‌هایی که با افزایش روبه رو شده‌اند و شاخص‌هایی که دچار کاهش شده‌اند، سرمایه‌گذاران تمایلی به فروش سهام ندارند.

در بورس‌های نیویورک، امریکن و نسدک حدود ۲/۷ میلیارد سهم معامله شد که بسیار کمتر از برآورد میانگین روزانه ۴۷/۸ میلیارد سهم در سال گذشته بود. اما برخی فقدان فروشندگان را دلیل دست به دست شدن اندک سهام می‌دانند.

در اغلب روزهای سال ۲۰۱۰ سرمایه‌گذاران خرد پول خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپردند که بر روی اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما باتوجه به نشانه‌های قدرت گرفتن بهبود اقتصادی آمریکا و افزایش بازارسهام، سرمایه‌گذاران اشتهای جدیدی برای سهام به دست آورده‌اند.

براساس آمار لیپر، سرمایه‌گذاران در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۶ فوریه ۷۲/۸ میلیارد دلار به صندوق‌های مالی آمریکا سرازیر کرده‌اند.

روز جمعه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۱/۷۳ واحد یا ۵۹/۰ درصد رشد کرد و به ۲۵/۱۲۳۹۱ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۵۸/۲ واحد یا ۱۹/۰ درصد افزایش یافت و به ۰۱/۱۳۴۳ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۳۷/۲ واحد یا ۰۸/۰ درصد افزایش در رقم ۹۵/۲۸۳۳ واحد ثابت شد.

طی هفته منتهی به ۱۸ فوریه شاخص‌های میانگین صنعتی داوجونز و استاندارد اند پورز ۵۰۰ یک درصد جهش کردند و شاخص نسدک کامپوزیت ۹/۰ درصد رشد کرد.

روز جمعه شرکت کمپل سوپ اعلام کرد سود این شرکت در آخرین فصل مالی ۸ درصد سقوط کرده است. این شرکت همچنین چشم‌انداز خود را برای ادامه سال مالی کاهش داد. درنتیجه ارزش سهام شرکت کمپل سوپ ۴ درصد سقوط کرد. این درحالی است که روز جمعه وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه ۲۰ در پاریس دیدار کردند تا درمورد مسائلی که اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد با یکدیگر گفت‌وگو کنند. بن برنانکه، رییس فدرال رزرو آمریکا، در این نشست گفت به منظور اجتناب از یک بحران مالی دیگر، کشورهایی همچون چین که دارای مازاد تجاری بزرگی هستند باید اجازه دهند ارزش پولشان افزایش یابد. او همچنین گفت کشورهای دارای کسری تجاری بزرگ باید هزینه‌های دولت را کاهش دهند.