گروه بین‌الملل - خارج شدن یک قطار مسافربری از ریل در روسیه دست کم ۳۹ کشته و ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت. این قطار که حامل بیش از ۶۰۰ مسافر و از مسکو به سمت سن‌پترزبورگ در حال حرکت بود، جمعه شب در نزدیکی شهر بولوگویه از ریل خارج شده است. قطار از یکی از شلوغ‌ترین خطوط راه آهن روسیه عبور می‌کرد که ناگهان دچار حادثه شد و چند واگن آن از ریل خارج شدند. به گفته رسانه‌های روسیه دست کم سه واگن از خط خارج شده است. پس از سانحه، دو هواپیمای حامل تجهیزات لازم برای یک بیمارستان سیار عازم محل حادثه شدند. در سال ۲۰۰۷ هم انفجار در مسیر مشابهی موجب خروج قطار از خط و زخمی شدن حدود ۳۰ نفر شد.

در همین حال یک مقام انتظامی روسیه گفته است حفره کوچکی در زیر قطار پیدا شده که تحت بررسی قرار دارد. مقام یاد شده افزود: این حفره ممکن است چاله‌ای باشد که یک نفر حفر کرده است یا آنکه محلی برای جاسازی بمب باشد. وجود این حفره در محل حادثه باعث بروز ابهاماتی شده و دولت دستور تحقیقات رسمی در مورد علل این حادثه را صادر کرده است. به گزارش رسانه‌های روسیه شاهدان عینی گفته‌اند لحظاتی پیش از وقوع حادثه صدای انفجار به گوش رسیده است.

گروه‌های امدادی در روسیه کماکان در جست‌وجوی نجات‌یافتگان این حادثه هستند. گمان می‌رود تعدادی از مسافران هنوز در میان لاشه واگن‌های از بین رفته باشند. در حالی که یک مقام روسی می‌گوید تعداد کشته‌شدگان به ۳۹ نفر رسیده، تعداد زخمی‌ها نیز نزدیک به صد نفر اعلام شده است با این وجود منابع آگاه گفته‌اند انتظار می‌رود رقم مجروحان از این فراتر برود.