مهر - فرمانده پلیس راه کشور با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد شکل‌گیری تصادفات به نقص راه‌ها و ۲۰ درصد به ایمن نبودن خودروها ارتباط دارد، گفت: بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی، اگر نقص راه‌ها دلیل بروز تصادف باشد، وزارت راه مقصر شناخته شده و باید طبق قانون پاسخگو باشد. سردار محسن بیگی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر در پرونده‌هایی که بنا به تشخیص کارشناس پلیس راهنمایی و رانندگی نقص راه‌ها دلیل بروز تصادفات فوتی و حرجی است پلیس راهور وزارت راه را مورد بازخواست قرار داده و بنا بر حکم مقام قضایی، این وزارت موظف به پرداخت خسارت وارده به خسارت‌دیدگان است.

سردار بیگی با اشاره به نقش خودروها در بروز تصادفات افزود: وسیله نقلیه نامناسب تشدید‌‌کننده حادثه در بروز تصادفات است به نحوی که ایمن نبودن خودروها ۱۵ تا ۲۰ درصد در تصادفات حادثه‌ساز تاثیر می‌گذارد.

سردار بیگی گفت: با این حال باید حداقل ایمنی خودروها مانند نصب ترمز ABS، کمربند ایمنی و استحکام وسیله نقلیه در برخورد با وسیله نقلیه دیگر از سوی خودروسازان رعایت شود که بر همین اساس، طبق توافقات صورت گرفته از سال گذشته خودروسازان موظف به رعایت حداقل نکات ایمنی در خودروهای تولیدی شدند.

فرمانده پلیس راه عنوان کرد: در حال حاضر خودروهای تولید کشور از حداقل میزان ایمنی برخوردار هستند.