ایسنا - قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا گفت: آمار ارائه شده نشان می‌دهد که این شرکت رتبه نخست بزرگ‌ترین خودروساز ایران را در ۱۰ ماهه امسال از دست داده که این امر قابل تامل است.

محمدسعید فلاحی در پاسخ به این سوال که چرا گروه سایپا در ۱۰ ماهه امسال رتبه نخست بزرگ‌ترین خودرو ساز ایران را به گروه ایران خودرو واگذار کرد؟ گفت: ‌این آمار قابل تامل است، چرا که به نظر می‌رسد آمار تولید وانت در کنار خودروهای سواری محاسبه شده است؛ اما نمی‌توانم فعلا روی این آمار قضاوتی کنم.وی افزود: از سوی دیگر به نظر می‌رسد که دوستان ایران خودرو هم تلاش خود را کرده و توانسته‌اند مشکلاتشان را حل کنند.او با اشاره به اینکه سایپا به راه‌اندازی سایت خود در کاشان با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال امید بسته، عنوان کرد:‌ با راه‌اندازی این سایت می‌توانیم دوباره رتبه نخست بزرگ‌ترین خودروساز ایران را از ایران خودرو پس بگیریم. قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا سایپا به تعهدات خود در قبال تحویل خودرو مینیاتور به ثبت‌نام‌کنندگان عمل نکرده است؟ توضیح داد: سایپا هیچ تعهد عقب افتاده‌ای ندارد. تعدادی تعهد وجود دارد که طی نیمه دوم امسال که هنوز ۵/۱ ماه آن باقی مانده عملی می‌شود. این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که میزان تعهدات سایپا برای تحویل خودرو مینیاتور به ثبت‌نام‌کنندگان چقدر بوده است؟ خاطرنشان کرد: عدد و رقم دقیقی در این زمینه ندارم، ولی باید چند هزار مینیاتور تحویل دهیم که تا پایان اسفند نیز برای انجام این کار فرصت داریم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که دلیل تغییر در هیات‌مدیره شرکت سازه‌گستر چه بوده و چرا تغییر یکی از اعضای هیات مدیره از سوی مدیرعامل سایپا جنجال زیادی برانگیخت؟ ‌توضیح داد: ‌این موضوع را باید از کسانی بپرسید که سرو صدا کردند. به نظر من این تغییر یک اتفاق معمولی بود.

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا درباره مذاکره این شرکت با طرف‌های خارجی برای مشارکت با آنها نیز توضیح داد: همیشه زمینه‌های مذاکره و مشارکت با شرکت خارجی وجود دارد، ولی قبل از رسیدن به نتیجه اسامی طرف‌های مذاکره را اعلام نمی‌کنیم تا در روند مذاکرات خللی ایجاد نشود. وی در پاسخ به این سوال که پس چرا شرکت‌های خودروساز خارجی همواره و حتی در حین مذاکره نام طرف مذاکره خود را اعلام می‌کنند؟ گفت: در هر صورت این کار سیاست رسانه‌ای بوده که ممکن است با سیاست شرکت‌های خارجی متفاوت هم باشد. وی، همچنین درباره احتمال تغییر تعرفه واردات خودرو به کشور در سال آینده گفت: در این زمینه باید نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند، اما به نظر نمی‌رسد تغییری در تعرفه واردات خودرو به کشور در سال آینده به وجود آید.