تشدید اختلافات در کابینه اسرائیل/واکنش بن‌گویر به اظهارات آیزنکوت

وب‌سایت عبری‌زبان «واللا» افشا کرد، «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «گادی آیزنکوت» وزیر کابینه جنگ این رژیم در نشست کابینه امنیتی به شدت دچار اختلاف‌نظر شدند.

خبر مرتبط
خیز بلند وزرای تندرو کابینه اسرائیل برای برکناری «گالانت»

پس از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر مخالفت وی با حکومت نظامی این رژیم در نوار غزه، وزرای تندرو کابینه رژیم اشغالگر خواستار برکناری وی شدند.

طبق گزارش این وب‌سایت عبری‌زبان، اختلاف‌نظر میان این دو پس از اظهارات آیزنکوت درباره عملکرد کابینه که گفته بود «نشست‌های مستمر کابینه در طول چند ماه گذشته به هیچ تصمیم‌گیری منجر نشده است» بالا گرفت.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه درباره اظهارات گالانت درباره غزه، از بروز اختلاف‌نظر شدیدی میان سران سیاسی و امنیتی این کابینه گزارش دادند.

پیشتر گالانت تاکید کرد که با هرگونه حاکمیت نظامی رژیم صهیونیستی بر نوار غزه مخالفت خواهد کرد چرا که چنین اقدامی «خونبار و پرهزینه بوده و سال‌ها ادامه خواهد داشت.»

در این چهارچوب «آموس هرئیل» تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» گفت، گالانت برای اولین بار در محافل عمومی با قدرت با سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم مخالفت کرد و هشدار داد «مخالفت او (نتانیاهو) با گفت‌وگوها بر سر تعیین جایگزینی برای حماس در نوار غزه می‌تواند دستاوردهای نظامی ارتش در جنگ را تضعیف کرده و اسرائیل را برای یک دوره طولانی در نوار غزه درگیر کند.»

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه گزارش داد که ده‌ها شهرک‌نشین با تظاهرات مقابل منطقه «الکریا» و بستن خیابان اصلی شهر تل‌آویو، برکناری گالانت را به دلیل مخالفتش با تعیین حاکمیت نظامی در نوار غزه خواستار شدند.

بن گویر در واکنش به اظهارات گالانت گفت از نظر وزیر جنگ تفاوتی میان اینکه سربازان ارتش بر غزه حاکم باشند یا حماس وجود ندارد، این اصل حرف گالانت است که در هفتم اکتبر گذشته شکست خورد و تا این لحظه نیز در جنگ شکست خورده است. به گفته او، برای تحقق اهداف جنگ، گالانت باید جایگزین شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.