ایسنا - قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور از تغییر فرآیند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده خبر داد.

هاشمی با بیان این مطلب گفت: بر اساس قانون، حدود ۲۵۰هزار خودرو شامل تمامی خودروهای مدل ۵۷ به قبل باید تا پایان سال جاری از رده خارج شوند.

وی با اشاره به این که خودروهای مدل ۵۳ تا ۵۷ یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و ۵۲ به قبل یک‌میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: مالکان این دسته از خودروها موظفند تا پایان سال جاری برای از رده خارج کردن خودروی خود اقدام کنند، چرا که در غیر این صورت از اول بهمن ماه سال‌جاری کارت سوخت این دسته از خودروها ابطال شده و پلیس نیز بر اساس قانون از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد.

قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در عین حال گفت: مالکان خودروهای مدل ۵۷ به قبل در صورتی که در سال‌جاری برای از رده خارج کردن خودروی خود اقدامی نکنند، از سال آینده هیچ گونه تسهیلاتی نیز دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به این که سن فرسودگی خودروها بر اساس قانون ۲۵ سال تعیین شده است، گفت: بدین ترتیب خودروهای مدل ۶۲ به قبل نیز جزو خودروهای فرسوده به حساب می‌آیند. قائم‌مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور با تاکید بر این که ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور خودروهای مدل ۶۲ تا ۵۸ را نیز امسال از رده خارج می‌کند، گفت: این دسته از خودروها یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان کمک بلاعوض تشویقی می‌گیرند. قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور با اشاره به فعال شدن کمیته‌های استانی از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، گفت: ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور برای هماهنگی بیشتر و تسریع در انجام طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده حضورا به استان‌های مختلف مراجعه کرده و نسبت به رفع مشکلات کمیته‌های استانی اقدام می‌کند.

قائم‌مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور با انتقاد از تخصیص نیافتن خط اعتباری ویژه از سوی بانک مرکزی برای پرداخت وام به خودروهای فرسوده، گفت: حتی در صورت اختصاص این خط، وام خودروی فرسوده به خودروهای عمومی فرسوده داده می‌شود. قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور با اشاره به فرآیند جدید طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، گفت: آن دسته از مالکان خودروهای فرسوده که قصد دریافت کمک مالی دولت را برای خودروی فرسوده خود دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط و پس از ثبت‌نام و اسقاط خودروی فرسوده خود و پرکردن اقرارنامه ظرف ۴۵ روز وجه کمک بلاعوض دولت را دریافت کنند.