ایسنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از توقف شماره‌گذاری پراید از اول مردادماه خبر داد و گفت: برابر اعلام قبلی این محصول سایپا تا مردادماه فرصت داشت تا طبق برنامه زمان‌بندی نسبت به نصب کیسه هوا اقدام کند. سردار اسکندر مومنی روز گذشته با اشاره به اینکه در بحث ایمنی خودروها، فصل‌الخطاب قانون است و گذشت آن زمان که قانون تصویب شود ولی پلیس آن را اجرا نکند، گفت: امسال موضوع نصب کیسه هوا در دستورکار جدی پلیس قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال از این امر عبور کنیم.

وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی تعیین شده برای نصب کیسه هوا افزود: بر این اساس شرکت سایپا مکلف بود تا تیرماه نصب کیسه هوا را بر روی محصولات خود آغاز کند که با توجه به عدم تحقق این امر، پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به توقف شماره‌گذاری دو محصول از خودروهای پراید این شرکت اقدام کرد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه شرکت تولید کننده اعلام کرده است که نصب کیسه هوا را بر روی محصولات خود آغاز کرده، تصریح کرد: هم اکنون کارشناسان پلیس در حال بررسی این موضوع هستند که در صورت صحت آن، شماره‌گذاری این محصولات دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی در عین حال به سایر خودروسازان هشدار داد که در صورت عدم اجرای مصوبه نصب کیسه هوا بر روی محصولات تولیدی خود شماره‌گذاری آنها نیز متوقف خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودرو «فراز» گفت: از نظر پلیس خودرو «فراز» همان خودرو «هُوو» است لذا شماره‌گذاری این خودرو همچنان متوقف است؛ چرا که معتقدیم هنوز این خودرو مشکلات اساسی دارد و ورود و شماره‌گذاری آن به کشور می‌تواند منجر به بروز فاجعه شود.

وی همچنین پایان شهریور ماه را آخرین مهلت شماره‌گذاری خودرو «روآ» اعلام کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات برخی مسوولان این شرکت مبنی بر ادامه تولید این خودرو افزود: بعید می‌دانم که مسوولی مقابل قانون بایستد و این طور به آن دهن‌کجی کند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه شرکت تولیدکننده اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای نصب کیسه هوا بر روی «روآ» ندارد و نمی‌تواند ایمنی آن را به حد استاندارد برساند، گفت: بر این اساس شماره‌گذاری این خودرو برابر اعلام قبلی از اول مهرماه ممنوع بوده و پلیس نسبت به مسدود کردن شماره‌گذاری آن اقدام می‌کند.