ایسنا: ‌دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: باید اصولگرایان به نیروهایی برسند که مجلس دهم حتی دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد. محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی با بیان اینکه پیش‌لرزه‌های برگزاری هر انتخابات از سه تا چهار ماه قبل از آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: خود انتخابات زلزله است و تا چند ماه بعد از آن نیز پس لرزه‌های آن در کشور وجود دارد، به همین دلیل تصمیم گرفته شد زمان برگزاری انتخابات‌ها در کشور را به دو سال تغییر دهیم و در هر دو سال دو انتخابات برگزار کنیم.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: در بسیاری از شهرها رقبای اصلاح‌طلب جدی داریم که فعال هستند، بنابراین ما اصولگرایان باید احساس ضرورت وحدت را بیشتر داشته باشیم که این موضوع در سطح کلان مطرح است. باهنر با بیان اینکه فعالان در سطح ملی ضرورت این وحدت را احساس می‌کنند، افزود: البته آنها نیز وقتی می‌خواهند بنشینند کنار هم، برخی کدورت‌های گذشته را به یاد می‌آورند و نگرانی از این بابت وجود دارد، اما باید ما به یکسری نیروهای اصولگرا برسیم و بتوانیم آنان را کنترل کنیم تا مجلس دهم دست حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد. او تاکید کرد: من خودم همیشه به اصلاح‌طلبان توصیه کردم که در میدان انتخابات حضور داشته باشند تا رقابت جدی داشته باشیم؛ اما اگر خدای ناکرده مجلس دهم دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بیفتد این دوستان نشان داده‌اند که بعد از اینکه به قدرت می‌رسند فضا را دست تندروها می‌دهند یا تندروها آنان را مصادره می‌کنند، ما مجلس ششم و مسائلی را که در دولت اصلاحات به وجود آمد، هنوز به خاطر داریم.


باهنر با بیان اینکه مجلس دهم برای ما بسیار مهم‌تر از تک‌تک نمایندگان است، تاکید کرد: مجلس دهم اصولگرایی را که باهنر و دوستانش در آن حضور نداشته باشند، ترجیح می‌دهیم به مجلس دهم اصلاح‌طلبی که ما در آن باشیم؛ ولی در اقلیت باشیم. وی با بیان اینکه در اصولگرایی نباید از اصولمان کوتاه بیاییم، گفت: باید همه تلاش‌مان را برای شکل‌گیری وحدت انجام دهیم. باهنر گفت: در هر صورت ما از همه فعالان اصولگرا برای شرکت در شورای هماهنگی اصولگرایان دعوت به همکاری می‌کنیم. او تاکید کرد: در انتخابات پیش‌رو باید به دنبال کسانی برویم که حداقل صلاحیت‌ها و حداکثر مقبولیت‌ها را دارند؛ چراکه رای آوردن شرط لازم کاندیداهاست.