گروه خبر- توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، با واکنش‌های متفاوت نمایندگان مجلس مواجه شد. چنان که برخی از چهره‌های منتقد دولت نسبت به نتایج به دست آمده از نشست ژنو ۳ اعتراض داشته و معتقد بودند که هرگونه توافق در مذاکره‌های هسته‌ای باید به تصویب مجلس برسد. حمید رسایی و مهرداد بذرباش دو تن از نمایندگان تهران در صف اول مخالفت با اقدامات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بودند. در مقابل، چهره‌هایی چون محمدرضا تابش و قسیم عثمانی نمایندگان اردکان و بوکان، به دفاع از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ پرداختند. از جمله محمدرضا تابش عضو فراکسیون اقلیت مجلس از نمایندگان خواست که «اگر در حمایت از تیم مذاکره‌کننده بیانیه نمی‌دهند، لااقل آنها را که از حقوق مردم دفاع کردند تضعیف نکنند.» تابش اضافه کرد: «موضوع انرژی هسته‌ای زیر نظر شورای عالی امنیت ملی است و تصمیمات این شورا پس از تایید مقام معظم رهبری قابلیت اجرا پیدا می‌کند، بنابراین دل نگرانی برخی نمایندگان در این میان جایی ندارد.» تابش تاکید کرد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند و ما باید به تبعیت از ایشان عمل کنیم؛ هنوز عرق تیم مذاکره‌کننده خشک نشده و تضعیف این تیم معنا ندارد.» نماینده اردکان در مجلس گفت: «برخی از نمایندگان به حرف‌های افراد بدخواه نظام استناد می‌کنند و مذاکرات را زیر سوال می‌برند، چرا به حرف‌های آقای ظریف که یکی از مقامات مسوول کشور و مورد تایید مقام معظم رهبری است، استناد نمی‌کنند؟»

احمد توکلی نماینده تهران در مجلس نیز در حاشیه نشست علنی مجلس از نتایج نشست اخیر هسته‌ای ایران دفاع کرد و گفت: «نظام جمهوری اسلامی ایران تحت هدایت مقام معظم رهبری مقاومت کرد و امروز نتیجه بزرگی حاصل شد. »

توکلی با بیان اینکه «طبق اطلاعاتی که تاکنون به ما رسیده مذاکرات مثبت ارزیابی می‌شود» اضافه کرد: «بزرگ‌ترین سدی که شکسته شد، این است که آنها در برابر حق غنی‌سازی ایران سر تسلیم فرود آوردند.» توکلی همچنین خاطرنشان کرد: «شما این وضعیت را با وضعیت لیبی مقایسه کنید؛ در لیبی گفته شد که حاضرید بازرسی صورت گیرد که در جواب گفتند شما بکَنید، ببندید و برای ما بفرستید و به همین دلیل دیدیم همه امکانات خود را جمع کرد و به آمریکا فرستاد حال شما این وضعیت را با وضعیت ملت ایران مقایسه کنید.» وی اضافه کرد: «حکومت جمهوری اسلامی ایران تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری مقاومت کرد و امروز نتیجه بزرگی حاصل شد.» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که وظیفه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال این توافقات چیست و به نظر می‌رسد برخی هم اکنون زیر این توافقات می‌زنند، اظهار کرد: نه، به این نکته هم توجه کنید که برخی از موضع‌گیری‌ها مصرف داخلی دارد؛ آنها نیز گرفتاری‌هایی برای خود دارند.

ضمن اینکه در غیاب علی لاریجانی رییس مجلس، ابتدا محمد حسین ابوترابی و سپس محمدرضا باهنر دو نایب رییس مجلس، وعده دادند که رییس‌جمهور یا وزیر امور خارجه به زودی به مجلس خواهند آمد و در جلسه‌ای غیر علنی، دستاوردهای نشست ژنو ۳ را با نمایندگان مطرح خواهند کرد. در این راستا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از نامه نمایندگان به هیات رییسه مجلس برای دعوت از حسن روحانی و محمدجواد ظریف برای حضور در پارلمان و پاسخگویی نسبت به جزئیات و توافقات مذاکرات ژنو خبر داد. به گفته ابراهیم آقامحمدی درخواست نمایندگان برای دعوت در راستای بررسی جزئیات و توافقات مذاکرات اخیر ژنو صورت می‌گیرد.