برخورد پلیس با بدحجابی و ایجاد آلودگی صوتی در سواحل

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه در اجرای طرح سالم‌سازی دریا پلیس با فردی تعارف ندارد، گفت: اگر افرادی بخواهند در ایام تعطیلات تابستانی با جرایمی نظیر بدحجابی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، سرقت و... در سواحل ناامنی ایجاد کنند، ماموران دریابانی به جد با آنان برخورد می‌کنند.

سرهنگ هوشنگ حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح اقدامات دریابانی پیرامون طرح دریا، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسوولان تربیت‌بدنی، شیلات، شهرداری، فرمانداری و... پیرامون طرح دریا، اظهار کرد: با توجه به اینکه آخرین حد پیشروی دریا در حدود ۶۰ متر در ساحل است و در این محدوده نیز ساخت‌وساز کم است، عوامل دریابانی در این منطقه حضور فیزیکی دارند و با موارد غیرقانونی برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۱ طرح سالم‌سازی در سطح استان برگزار شد، افزود: امسال سیاست ما بر این است که این طرح‌ها را اضافه کنیم، چرا که اگر این طرح‌ها اضافه شوند، علاوه بر اینکه آمار غرق‌شدگان کاهش می‌یابد، آمار بدحجابی نیز کمتر خواهد شد.

فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به استفاده از نیروهای خودجوش و عوامل دریابانی در این طرح اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح دریا، نیروهای ما توجیه هستند و در مرحله اول به افراد هشدار داده و آنان را ارشاد می‌کنند و در صورتی که افراد توجیه نشوند، با آنان برخورد می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مسافران حق ندارند در سواحل و محیط‌های غیرمجاز اقدام به نصب چادر کنند، اظهار کرد: بدون شک پلیس با این موارد برخورد کرده و این چادرها را جمع‌آوری خواهد کرد.