گفت‌وگوی تلفنی هنیه با رئیس ائتلاف الفتح عراق حول محور غزه

جنبش حماس در بیانیه‌ای تماس تلفنی «اسماعیل هنیه» با «هادی‌العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق را تأیید کرد و افزود که دو طرف درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی مرتبط با جنگ غزه رایزنی کردند.

براساس بیانیه حماس، محور دیگر گفت وگوی هنیه و العامری موافقت حماس با طرح آتش‌بس و یورش رژیم صهیونیستی به رفح گفت‌وگو کردند.

خبر مرتبط
تماس تلفنی هنیه با السودانی/ در کنار ملت فلسطین می‌ایستیم

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع عراق در قبال فلسطین به ویژه در مقابله با جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، تقدیر کرد.

این بیانیه می افزاید که هنیه در این تماس تلفنی از مواضع عراق در قبال فلسطین قدردانی کرد و عملیات‌های مقاومت عراق در حمایت از غزه را ارزشمند دانست.

العامری نیز ضمن تأکید بر موضع ثابت عراق در مخالفت قاطع با حمله رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار ملت فلسطین، تأکید کرد که گروه‌های فلسطینی در نهایت حکمت و درایت شرایط را مدیریت می‌کنند در زمان مناسب تصمیمات مناسب می‌گیرند.

خبر مرتبط
گفت‌وگوی هنیه و یک کشور عربی درباره آتش‌بس/جامعه جهانی مداخله کند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (سه شنبه) با وزیر امور خارجه عمان تلفنی گفت‌وگو و تحولات نوار غزه را بررسی کرد.

گفت وگوی هنیه و العامری پس از آن انجام می شود که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) و با وجود مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل به تمامی مناطق آن از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار و ۸۰۰ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.