مانور پلیس در خیابان‌های تهران

سردار ساجدی‌نیا: ماموران برای ارتقای امنیت حضور یافتند

روز گذشته خیابان‌های انقلاب و آزادی تهران در تمام طول مسیر مملو از ماشین‌ها و ماموران نیروهای انتظامی بود. سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سرهنگ خانچرلی معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، علت حضور ماموران را اجرای مانور ارتقای امنیت در پایتخت اعلام کردند و سرهنگ خانچرلی تاکید کرد که این حضور گسترده نیروها در سطح شهر ارتباطی با موضوع انتخابات ندارد.

بر این اساس سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با دلیل حضور نیروهای پلیس در خیابان‌های انقلاب و آزادی اظهار کرد: از ساعت ۹ صبح دیروز نیروهای عملیاتی پلیس تهران بزرگ در یک تمرین عملیاتی به منظور ارتقای امنیت جامعه حضور یافتند تا میزان آمادگی نیروها از جهت سرعت و دقت در ماموریت‌ها سنجیده شود. وی ادامه داد: خوشبختانه ظرف ۲۰ دقیقه ماموران در محل ماموریت حضور یافتند که این موضوع نشان دهنده چابکی و سرعت عمل نیروهای پلیس است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ماموران پلیس دیروز تا ساعت ۱۲ ظهر در محل‌های موردنظر در خیابان‌ انقلاب و برخی میادین اصلی پایتخت مستقر بودند، تصریح کرد: تمرین عملیاتی دیروز برای مواقع خاص که نیاز به حضور پلیس است، انجام می‌شود.

حضور ماموران پلیس برای برقراری امنیت اجتماعی است

در همین حال معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم گفت: در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی، رزمایش آمادگی نیروهای پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش، مواد فروشان و مزاحمین نوامیس دیروز -چهارشنبه - در مناطق مختلف پایتخت برگزار شد. سرهنگ «محسن خانچرلی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حضور ماموران پلیس در مناطق مختلف پایتخت در این ارتباط و برقراری امنیت اجتماعی است. وی تصریح کرد: طرح امنیت اجتماعی تاکنون در بخش‌های مبارزه با مواد فروشان، اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در برخی مناطق تهران برگزار شده است که روز گذشته نیز در سایر مناطق به مرحله اجرا گذاشته شد. خانچرلی اضافه کرد: حضور پلیس با هدف تامین امنیت شهروندان است و هیچ ارتباطی به موضوع انتخابات ندارد، بلکه استقرار نیروها به منظور اجرای طرح امنیت اجتماعی و مقابله با متخلفان و مزاحمین نوامیس و مواد فروشان است.

همچنین جانشین فرمانده تهران‌بزرگ، حضور محسوس ماموران در سطح شهر را تنها برای ایجاد احساس امنیت و برقراری آن خواند .سردار علیرضا علیپور به ایلنا گفت: حضور محسوس ماموران در سطح شهر تنها برای ایجاد احساس امنیت است.