اعلام فهرست نهایی نامزدهای جایزه مهرگان

ایسنا- فهرست نهایی نامزدهای جایزه مهرگان ادب در دو بخش رمان و مجموعه داستان کوتاه و همچنین فهرست نامزدهای جایزه مهرگان علم در حوزه محیط زیست به زودی اعلام می‌شود. علیرضا زرگر - مدیر جشنواره مهرگان - با اعلام این خبر گفت: در حوزه ادبیات داستانی چون در سال گذشته به دلیل شرایطی که در بیانیه مهرگان به تفصیل آمده بود، از اعطای جایزه بازماندیم، امسال به صورت دوسالانه به بررسی آثار پرداخته‌ایم و آثار ادبی و علمی منتشرشده در سال‌های ۸۶ و ۸۷ یک‌جا داوری می‌شود.

او ادامه داد: دور اول و دوم بررسی آثار را پشت سر گذاشته‌ایم و این روزها در مرحله اعلام فهرست نهایی آثار برگزیده در بخش‌های رمان و مجموعه داستان کوتاه هستیم. امیدوارم در هفته پایانی آذرماه یا در زمانی که خیلی دور نباشد، شرایط برپایی جایزه در محل مناسبی برایمان فراهم آید و همه سعی خود را در این خصوص خواهیم کرد. در غیر این ‌صورت، تصمیم گرفته‌ایم امسال ولو به کمک چاپار و پیک، تندیس مهرگان و جایزه نقدی برندگان را به دست‌شان برسانیم.

زرگر در ادامه متذکر شد: دوستداران ادبیات داستانی و آنان که بنا دارند ادبیات زنده و پویا را تعقیب کنند، هر روز اخبار ناخوشایندی می‌شنوند؛ یک روز از ندادن مجوز انتشار به رمان‌های چاپ اول مطلع می‌شوند و روز دیگر دستور عدم انتشار مجموعه داستانی را که ده‌ها بار چاپ شده است، می‌شنوند.