فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز دور جدید برخورد با اراذل و اوباش و اشرار خیابانی در چند روز آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا با اعلام این خبر افزود: در بحث اشرار، زورگیران و سارقان بهترین نیروها و تجهیزات پلیس پایتخت، به کارگیری می‌شود. وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: درصددیم با انجام هماهنگی‌های خوب با دادستان تهران و با اختیارات خوبی که در اختیار ماموران نیروی انتظامی گذاشته شده است، در چند روز آینده اقدامات خوبی را شاهد باشیم. ساجدی‌نیا در ادامه با بیان اینکه میانگین حضور ماموران ۱۱۰ در صحنه حادثه هفت دقیقه تخمین زده شده است، گفت: از زمان اعلام مردمی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تا زمان حضور ماموران پلیس در صحنه حادثه به صورت میانگین هفت دقیقه زمان لازم است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: شاید دو سالی باشد که سرقت از بانک خاصی گزارش داده نشده است و این نشان می‌دهد برخورد قاطع پلیس و قوه قضائیه مثمر ثمر بوده است. وی افزود: در حوزه آدم ربایی نیز حدود سه سال است که ۱۰۰ درصد ربوده‌شدگان به سلامت نزد خانواده‌هایشان برگردانده شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سلسله نشست‌های مشترک با دادستانی کشور برنامه‌هایی برای انجام طرح‌های انضباط اجتماعی، در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش جرائم در کشور گفت: برخی سایت‌ها می‌خواهند کشور را ناامن جلوه دهند و من به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان می‌کنم که افزایش جرائمی در کشور نداشتیم و مطمئن باشید با جرائم قاطعانه برخورد می‌کنیم.

احمدی مقدم: سفره پرسنل ناجا در خطر نیست

همچنین فرمانده ناجا درباره شرایط اقتصادی و سلامت کارکنان نیروی انتظامی گفت: شرایط پرداختی ما به پرسنل ناجا به گونه‌ای است که سفره خانواده‌های ماموران ما به خطر نیفتد. سردار احمدی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: حوزه سلامت و بهداشت ماموران ناجا یکی از حوزه‌هایی است که سلامت پرسنل را بررسی می‌کند؛ چرا که برای ما سلامت ماموران در اولویت است و ما برای جذب پرسنل شاخصه‌هایی چون قد و وزن را تغییر دادیم. وی ادامه داد: شرایط زندگی پرسنل ناجا به گونه‌ای تعریف شده است که خانواده آنها در شرایط مناسب باشند و باید به فکر سفره خانواده‌ها و تغذیه آنها نیز باشیم.

وی ادامه داد: بر این اساس تسهیلات به صورتی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد که ۶۰ درصد حقوقشان برای پرداخت اقساط برود که این موضوع باعث می‌شود که سفره خانواده‌ها و سلامت آنها به خطر نیفتد.

احمدی مقدم گفت: ممکن است افرادی که دارای اقساط زیادی هستند از سبد خانوار، سلامت و سفر بکاهند که این موضوع سلامت آنها را به خطر می‌اندازد. باید چکاپ سالانه‌ای را در تمام رده‌های پرسنلی الزامی کنیم و باید شناسنامه سلامت برای کارکنان نیروهای مسلح طراحی شود و امکانات ورزشی در اختیار آنها قرار گیرد، ضمن اینکه باید به خانواده‌های آنها و خودشان الگوی تغذیه داد.