بعد از خودروهای داخلی نوبت به افزایش قیمت وارداتی ها رسید

افزایش بیش از 100 میلیونی قیمت 2 خودرو/ وزارت صمت روزه سکوت گرفت

کدخبر: ۶۴۵۹۶۳
اقتصادنیوز: دو خودروی وارداتی در مبدا افزایش قیمت را تجربه کرده اند و وضعیت بازار نشان می دهد که خبری از اعلام رسمی افزایش قیمت ها نیست.
افزایش بیش از 100 میلیونی قیمت 2 خودرو/ وزارت صمت روزه سکوت گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، دو محصول برند گک رشد حدود ۱۲۰ میلیون تومانی قیمت را در مبدا تجربه کردند.

براساس اعلام شرکت وارد کننده گک Emkoo و گک GS3 به ترتیب رشد ۱۲۰ میلیونی و حدود ۱۱۷ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کردند. 

بنابراین مشتریانی که در نوبت تحویل گک Emkoo و گک GS3 هستند باید خودروی مورد نظر خود را با قیمت های جدید تحویل بگیرند. شرکت واردکننده از این به بعد تا اطلاع ثانوی گک Emkoo را با قیمتی حدود  دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان و گک GS3 را نیز با قیمتی حول و حوش یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان برای مشتریان فاکتور می کند.

آن طور که بررسی ها نشان می دهد افرایش قیمت دو خودروی چینی وارداتی به دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و همچنین هزینه های جانبی عوارض، هزینه های شماره گذاری و اسقاط خودروهای فرسوده رقم خورده است.

پیش از این شاهد افزایش قیمت برخی خودروهای پُرتقاضا مانند چهار مدل پژو پارس، وانت آریسان ۲ و پراید ۱۵۱ (وانت پراید) بودیم. خودروهای مونتاژی خودروساران بزرگ مانند خانواده هایما از گزند افزایش قیمت دور نمانند و شاهد بودیم ایران خودرویی ها به دلیل افزایش هزینه اسقاط طی اطلاعیه از گران شدن محصولات مونتاژی چینی خود خبر دادند. حال شاهد هستیم که ویروس افزایش قیمت به خودروهای وارداتی نیز سرایت کرده و دو محصول برند گک قیمت های جدید را در سال جاری به خود می بینند.

کگ 35

البته به رغم افزایش قیمت های اتفاق افتاده همچنان وزارت صمت در ارتباط با رشد قیمت انواع خودرو سکوت کرده است. مدیران صمت ترجیح داده اند به جای حضور فعال و توضیح دلایل گرانی خودرو در مبدا به نوعی روزه سکوت گرفته و کار را به شرکت های خودروساز و واردات کننده واگذار کرده اند تا آنها با انتشار اطلاعیه یا بخشنامه مشتریان خود را از افزایش قیمت محصولات خود مطلع کنند.

شیوه اتخاذ شده از سوی سیاست گذار خودرویی نه تنها منجر به تزریق آرامش به بازار نمی شود بلکه این احساس را به دو طرف عرضه و تقاضا منتقل می کند که سیاست گذار خودرویی منفعل است و برنامه ای برای مدیریت بازار ندارند.

این احساس در کنار افزایش قیمت خودروها در مبدا (به هر دلیل که باشد) روی قیمت بازاری محصولات شرکت های خودروساز و وارکننده اثر گذاشته و نمودار قیمت خودروها در بازار را صعودی می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی