رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بسته پیشنهادی جدید گروه ۱+۵ به ایران درباره برنامه هسته‌ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد رویکرد جدید غرب در بسته پیشنهادی به ایران رویکرد مبتنی بر تعامل باشد. علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: غرب در تلاش است تا با توجه به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته‌ای و عدم کارآیی تحریم‌های غرب ضد ایران، با تهران به توافق برسد. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد رویکرد جدید غرب در بسته پیشنهادی به ایران رویکرد مبتنی بر تعامل باشد تا تقابل، اما با توجه به اینکه مفاد این بسته پیشنهادی هنوز مشخص نیست، نمی‌توان قاطعانه درباره آن اظهارنظر کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه هنوز تاریخ انجام مذاکرات ایران و ۱+۵ مشخص نشده است، یادآور شد: دو طرف در حال رایزنی و توافق با یکدیگر هستند تا بر سر تاریخ دقیق مذاکرات به توافق برسند، اما اینکه مذاکرات قبل یا بعد از سال جاری میلادی باشد، هنوز مشخص نیست.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» دو روز قبل از تدوین بسته پیشنهادی جدید شش قدرت جهانی به ایران خبر داده بود که قرار است طی دو مرحله عملیاتی شود: گام نخست شامل کمک‌های فنی هسته‌ای و مجوز صدور قطعات هواپیما به ایران خواهد بود که در قبال متوقف کردن فعالیت‌های خاص هسته‌ای پیشنهاد می‌شود و گام دوم کاهش تحریم‌های اقتصادی را در برابر محدودیت‌های دائمی در برنامه اتمی قرار می‌دهد.