حمله سایت های اصولگرا به ویژه‌نامه روزنامه دولت درباره حجاب

شماری از سایت های خبری اصولگرا روز گذشته به شدت به انتشار ویژه نامه «خاتون ۱» که به همراه روزنامه ایران منتشر شد، حمله کرده و آن را مصداق فعالیت دوباره جریان انحرافی در ارگان رسانه ای دولت برشمردند. همچنین سایت باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیما) از اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه ایران خبر داد. سایت خبری جهان نیوز، وابسته به علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای تهران در مجلس در یادداشتی با عنوان «روزنامه ایران دوران اصلاحات نیز چنین گستاخی نکرد»، نوشت: جریان انحرافی که چند هفته ای ترجیح داده بود در مقابل موج بزرگ انتقادات فعالان سیاسی و افکار عمومی دست کم اقدامات خود را علنی نکند، این بار در حرکتی گستاخانه پیکان حمله تبلیغاتی خود را به سوی «حجاب» و پوشش برتر زنان مسلمان نشانه رفته است. بار تمسخر و توهین بی سابقه به عفاف و حجاب را روزنامه ایران در قالب یک ویژه نامه به دوش کشیده است. این روزنامه توسط علی اکبر جوانفکر مدیریت می‌شود.

جهان می‌افزاید: روزنامه دولتی ایران ویژه‌نامه رایگان خود را به همراه شماره روز شنبه منتشر کرده و در آن پوشش اسلامی زنان و چادر مشکی را مورد بی‌پرواترین اهانت‌ها قرار داده است. این روزنامه در بخشی از ویژه نامه با مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای معزول رییس‌جمهور به گفت وگو نشسته و به نقل از او رنگ مشکی چادر را «متکبرانه» و نتیجه تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته که از مجالس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است.

«اعضای رسانه‌ای جریان نفوذی»

رجانیوز هم در گزارشی با تیتر «تمسخر و توهین بی‌سابقه به حجاب برتر در روزنامه دولت» نوشت: در این ویژه‌نامه که «خاتون» نام دارد و نام بسیاری از اعضای رسانه‌ای جریان نفوذی در دولت نیز در تحریریه آن به چشم می‌خورد، مطالب ساختارشکنانه‌ای در مورد مساله حجاب و پوشش زنان ایرانی بیان شده است که عجیب‌ترین این ادعاها، توهین مستقیم به حجاب برتر یعنی چادر است.

رجا با اشاره به مصاحبه مهدی کلهر با این ویژه نامه می‌نویسد: مشاور معزول احمدی‌نژاد در حالی خود را در مقام افتا دیده و فتوا می‌دهد که رنگ مشکی چادر مکروه است که اتفاقا براساس فتاوای مراجع عظام رنگ مشکی در چادر و عبا و عمامه به‌هیچ وجه کراهت نداشته و بلکه در مورد چادر استحباب دارد.به نوشته رجانیوز، یکی دیگر از نکات جالب این ویژه‌نامه که به صورت تمام رنگی و با کاغذ گلاسه منتشر شده، لیست ۴۰ نفر از زنان برتر و الگوی نمونه ایرانی است؛ لیستی که از بازیگران معروف سینما تا همسر یکی از پادشاهان ایران باستان و حتی یک مجری برنامه کودک تلویزیون هم در آن حضور دارند. مهناز افشار، آزاده اردکانی، الهام حمیدی، ترانه علیدوستی، فهیمه رحیمی، هدیه تهرانی و آزاده آل ایوب از جمله زنانی هستند که عکس آنها به عنوان «چهل بانوی نقش آفرین ایران اسلامی» به نشانه الگوبرداری دختران مسلمان ایران، بر پیشانی روزنامه دولت قرار گرفته‌اند.

«مرحله جدید فعالیت جریان انحرافی»

سایت خبری فردا نیوز نیز که به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نزدیک است، در یادداشتی تحت عنوان «پروژه جدید جریان انحرافی» نوشت: به نظر می‌رسد جریان انحرافی با وارد شدن به مسائل حساس اجتماعی همچون حجاب و شبهه وارد کردن به آنها مرحله جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

فردانیوز می‌افزاید: در این ویژه‌نامه هم مطلبی با عنوان «روایتی از هفت هزار سال نجابت و شیدایی» منتشر شده، به طور مستقیم و با لحنی تمسخرآمیز به طرح افزایش امنیت اخلاقی و گشت ارشاد حمله شده است؛ رویکردی که به طور معناداری در هماهنگی کامل با مواضع فرهنگی جریان فتنه در سال‌های اخیر است که موجب شده تا این مساله به‌عنوان یک ابزار فشار به جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های حقوق بشری استفاده شود.

روزنامه ایران: شکایت می‌کنیم

روابط عمومی روزنامه ایران در واکنش به این حملات، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است:‌ متاسفانه تعدادی از سایت‌های خبری که بعضا مدعی دفاع از جریان اصولگرایی نیز هستند در اقدامی هدفمند، بخشی از مطالب وزین این ویژه نامه را آشکارا تحریف کرده و از این رهگذر کوشیده‌اند تا ضمن ناراحت کردن علما و روحانیون عالی مقام، احساسات مذهبی مردم را نیز تحریک کنند.

اطلاعیه یادشده، سپس با نام بردن چند نمونه از گزارش‌های این سایت‌ها می‌نویسد: روزنامه ایران مراتب تنفر و انزجار خود را از این اقدام انحرافی سایت‌های خبری وابسته به یک طیف خاص سیاسی ابراز می‌دارد... روزنامه ایران با مراجعه به دستگاه قضایی، از این سایت‌های هتاک و کینه‌توز که با انتشار مطالب تحریف‌آمیز، سعی در تخریب اعتبار و منزلت روزنامه وزین ایران کرده‌اند شکایت خواهد کرد و از همه روزنامه‌های کشور انتظار دارد که از انتشار این مطالب تحریف شده اجتناب ورزند، چه در غیر این صورت باید مسوولیت نشر دروغ‌های نسبت داده شده را بر عهده بگیرند.