ابراهیم رئیسی گفت: هر مدیر و مسوولی که با روحیه انقلابی و بسیجی و با خدمتگزاری بی‌منت به مردم عمل کند کشور به همه اهداف متعالی نظام می‌رسد.  رئیس‌جمهور در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، گفت: مناطقی مانند قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

 یادمان قلاویزان در نقطه صفر مرزی مهران قرار دارد و در زمره یادمان‌های ملی کشور نیز محسوب می‌شود که همه ساله پذیرای جمعیت زیادی از کاروان‌های راهیان نور و دیگر زائران است.

مهم‌ترین برنامه‌ها‌ی رئیس‌جمهور در چهارمین سفر استانی خود، بازدید از مرز مهران، دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری، حضور در نشست ستاد اربعین و بازدیدهای سرزده از برخی مناطق استان ایلام بود.

  بازدید از طرح‌های اقتصادی در ایلام

همچنین در چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به ایلام، او از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی و سد کنجانچم بازدید کرد. وزرای کابینه نیز از پنج‌شنبه به ایلام آمدند تا در مراسم بهره‌برداری از طرح‌ها‌ی مختلف صنعتی و اقتصادی حضور داشته باشند.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور در بازدید از  این پروژه‌ با توضیحات کارشناسان و مهندسین در جریان مزیت‌ها و اهداف احداث و تکمیل سد کنجانچم در مهران و نیز اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری قرار گرفت.  ابراهیم رئیسی گفت: ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد و امیدوارم این سفر گام مهمی برای ایجاد شتاب در توسعه استان باشد.  رئیس‌جمهور افزود: استان ایلام حق بزرگی بر عهده همه ملت ایران دارد و خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است.

رئیسی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف به ویژه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و جوان دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن، توسعه قابل توجهی داشته باشد.

رئیسی با اشاره به همجواری استان ایلام با کشورهای همسایه افزود: در این رابطه نیز می‌توان با فعال کردن بازارچه‌های مرزی تبادلات مرزی استان را در کنار افزایش صادرات گسترش داد.

رئیس‌جمهور در بازدید از پروژه‌ها‌ی عمرانی ا‌ستان ایلام بر تسریع در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های در دست احداث از جمله سد کنجانچم و استفاده مردم از ثمرات آن، گفت: وعده‌ها درباره اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها باید زودتر عملی شود و تاخیر در تحقق وعده‌های داده شده به مردم حتما موجب کاهش سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد.