پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حسن روحانی رئیس‌جمهوری دیروز در حکمی ایرج فاضل را برای یک دوره ۴ ساله به عنوان «رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

دیدار روحانی با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی

همچنین به گزارش «ایسنا»، حسن روحانی رئیس‌جمهوری در دیدار رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی، روابط تهران - پرتوریا را روابطی صمیمی، دوستانه و رو به پیشرفت دانست و تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران تحکیم روابط همه‌جانبه با کشورهای قاره آفریقا و به‌ویژه آفریقای جنوبی است. روحانی، سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی به تهران را در تقویت همکاری‌های دوستانه و صمیمی دو کشور بسیار تاثیرگذار برشمرد و با اشاره به نقش تقویت همکاری‌های مالی در توسعه روابط اقتصادی، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در حوزه بانکی نیز توسعه یابد. «بالکا ام بته»، رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال گرم از هیات پارلمانی کشورش در این سفر، بر عزم راسخ پرتوریا برای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط با تهران در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

استقبال از سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی

در همین حال علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در نشست خبری مشترک خود با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی گفت: از سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی استقبال می‌کنیم.