برنامه امسال برای تکمیل و بهره‌‌‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌‌‌های آن شرکت را برای تکمیل و بهره‌‌‌برداری از آزادراه‌‌‌های کشور تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: برای سال‌جاری شرکت برنامه تکمیل و بهره‌‌‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه‌‌‌ها را در دستور کار دارد که این میزان طول آزادراهی معادل سه برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه‌‌‌ها در کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان جزئیات افتتاح‌‌‌ آزادراه‌‌‌ها و بزرگراه‌‌‌های کشور بیان کرد: بهره‌‌‌برداری از فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۲۲ کیلومتر، آزادراه شیراز- اصفهان که طولانی‌‌‌ترین آزادراه کشور است به طول ۲۱۲ کیلومتر و باقی‌مانده آزادراه منجیل-رودبار به عنوان گلوگاه آزادراه قزوین-رشت به طول ۵/ ۸کیلومتر که حدود ۵/ ۷ کیلومتر آن تونل و پل است بخشی از برنامه‌‌‌هایی است که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در برنامه تکمیل و بهره‌‌‌برداری امسال قرار دارد.

خادمی همچنین تکمیل و بهره‌‌‌برداری از بخشی از آزادراه مرند-تبریز و بخشی از آزاد‌راه مراغه-هشترود را از دیگر برنامه‌‌‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل عنوان کرد.

به گفته وی، سهم دولت و عددی که از سوی شرکت ساخت برای تکمیل و بهره‌‌‌برداری از این پروژه‌‌‌های بزرگراهی و آزادراهی درخواست شده معادل ۲‌هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان است که ضرورت دارد تا این سرمایه برای تکمیل پروژه‌‌‌ها تخصیص یابد.