فارس- کارگزار عرضه‌کننده ۲۰‌درصد سهام بلوکی ملی مس گفت: انجام این معامله بزرگ تاثیر بسیار مثبتی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت که مهم‌ترین اثرآن، افزایش اعتماد به بورس و رشد معاملات و ارزش بازار سهام خواهد بود. ابراهیم عنایت، کارگزار بورس گفت: تمام هماهنگی‌ها و مقدمات لازم برای عرضه بلوکی بیش از ۱/۱‌میلیارد سهم ملی مس ( معادل ۲۰‌درصد) انجام شده و در این رابطه با سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس و همچنین شرکت بورس مکاتبات لازم انجام شده است.

عنایت، خاطر نشان کرد: به هنگام انجام معاملات عمده و بلوکی، کارگزار عرضه‌کننده مسوول عرضه سهام شرکت‌ها است که این مسوولیت در فروش بلوک دوم،۲۰‌درصد سهام ملی مس به این کارگزاری سپرده شده است.

عنایت در ادامه خاطر نشان کرد: خریداران بلوک ۱/۱‌میلیارد سهمی ملی مس در روز عرضه از طریق کارگزاران منتخب خود وارد رقابت خواهند شد که بر اساس شرایط اعلامی، این خریداران باید حداقل ۳‌درصد از ارزش معامله ۸۵۶‌میلیارد تومانی را به حساب کارگزاران خریدار واریز کنند.

وی افزود: انجام این معامله بزرگ تاثیر بسیار مثبتی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت که مهم‌ترین این اثر افزایش اعتماد به بورس و رشد معاملات و ارزش بازار سهام خواهد بود.

بر اساس تصمیمات اعلام شده دو بلوک ۲۰‌درصدی سهام ملی مس در یک مزایده بین‌المللی در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۸ شهریور ماه در تالار فرعی معاملات بازار سهام عرضه خواهد شد و طی آن دو شرکت کارگزاری بانک ملی و بانک سپه در مجموع بیش از ۲‌میلیارد و ۳۱۵‌میلیون برگ سهم این شرکت به قیمت پایه حداقلی یک هزار و ۷۱۲‌میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

در صورت انجام معامله قطعی هر یک از این دو بلوک، رکورد خصوصی‌سازی شرکت‌ها در کشور و انجام معامله عمده در تاریخ ۴۰ ساله بورس خواهد شکست.