سنا- معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: ویژگی‌ها و مزیت‌های بازار سرمایه ایران برای ایرانیان مقیم امارات و شرکای خارجی آنان ارائه شد.

دکتر «محمدرضا رستمی» با بیان مطلب فوق افزود: در نشست معارفه (Road Show) شرکت بورس که با حضور اعضای شورای بازرگانان ایرانیان مقیم دوبی و شرکای خارجی آنها برگزار شد، فرصت‌های سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ایران برای آنان تشریح شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس در گزارشی پتانسیل‌ها، جذابیت‌ها و عملکرد این بورس را برای ایرانیان مقیم امارات ارائه کرد.

معاون شرکت بورس ادامه داد: در این نشست قانون جدید سرمایه‌گذاری خارجی و توانمندی‌های صنعت کارگزاری ایران برای شورای بازرگانان ایرانیان مقیم دوبی تشریح شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جلسه معارفه گفت: چند‌گروه در این جلسه حضور داشتند که تا حد امکان ابعاد مختلف بازار سرمایه ایران برای آنان ارائه شد.

معاون شرکت بورس تصریح کرد: ‌گروهی از سرمایه‌گذاران نیز سوالاتی مبنی بر راهکاری‌های تداوم بازدهی مثبت بورس تهران و تاثیرات تحریم‌ها بر بازار سرمایه ایران داشتند که ابعاد مختلف این مسائل برای آنان تشریح شد.

رستمی در مورد اهداف برگزاری این نشست اظهار داشت: برگزاری این جلسه در راستای وظایف جدید هیات‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای معرفی بازار سرمایه ایران انجام شد که امیدوارم با تداوم این گونه برنامه‌ها بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب بورس تهران کنیم.

وی کارگزاران را نقطه اتصال سرمایه‌گذاران با بورس تهران اعلام کرد و گفت: آنان می‌توانند با برگزاری جلسات مختلف و ایجاد دفاتر خارجی، نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی ایفا کنند.