طی هفته منتهی به 21 خرداد ماه، در حالی 568 هزار و 504 تن انواع کالا به ارزش بیش از 7647 میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب از رشد 90 و 50 درصدی برخوردار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکور درتالار محصولات کشاورزی، ۵ هزار و ۸۵۰ تن شکرسفید، ۲۱ هزار و ۴۳۵ تن ذرت، ۳۸۱۰ تن برنج و ۵۰۰ تن گندم به فروش رسید. همچنین، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۲۸۶ هزار و ۷۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۶۵۸ میلیارد ریال معامله شد. در این تالار، ۱۷۷ هزار و ۳۰۰تن انواع مقاطع فولادی، ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن، ۴۵۵۰تن انواع مس، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۰۸۰ تن آلومینیوم و ۲۵کیلوگرم شمش طلا توسط مشتریان خریداری شد. همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۲۴۸ هزار و ۸۳۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۵۱۵ میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار، ۸۱ هزار و ۷۷۳ تن انواع قیر، ۳۲ هزار و ۴۳۸ تن مواد پلیمری، ۱۰۶ هزار و ۴۸۰ تن وکیوم باتوم، ۱۰ هزار و ۶۰ تن لوب کات، ۱۳ هزار و ۷۶۰ تن مواد شیمیایی، ۷۰۸ تن عایق رطوبتی، ۳۵۷۰ تن گوگرد و ۵۰ تن گاز و خوراک معامله شد.

گروه‌های کالایی وکیوم باتوم، قیر، عایق رطوبتی، شیمیایی، شکر، برنج، مس،کنسانتره مولیبدن و فولاد نیز رشد معاملات را طی هفته منتهی به ۲۱ خرداد ماه تجربه کردند.