گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت در سال ۲۰۱۳ بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی بین شرکت‌های فولادساز جهان شد. بهرام سبحانی افزود: این شرکت در سال ۲۰۱۳ هشت میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۸۳ تن آهن اسفنجی تولید کرد. این موفقیت در حالی حاصل شده است که مجموعه واحد‌های فولاد سازی جمهوری اسلامی ایران با تولید ۱۴ میلیون و ۵۲۸ هزار تن آهن اسفنجی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ آهن اسفنجی دنیا در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطر نشان کرد: براساس تولید سال ۲۰۱۳ و مقایسه آن با سال ۲۰۱۲ میلادی تولید آهن اسفنجی جمهوری اسلامی ایران به میزان ۲۵/۴ درصد رشد داشته است. سبحانی افزود: هند با تولید ۱۸ میلیون و ۶۷۹ هزارتن آهن اسفنجی رتبه اول را بین کشورهای جهان داراست که نسبت به تولید سال ۲۰۱۲ کاهش ۵/۷ درصدی را در تولید داشته است.

وی تصریح کرد: بعد از هند و ایران، مکزیک با تولید شش میلیون و ۱۱۹ هزار تن رتبه سوم را در دنیا از نظرتولید آهن اسفنجی به‌دست آورد.

بر این اساس هند ۲۹/۵ درصد، جمهوری اسلامی ایران ۲۲/۹ درصد و مکزیک ۹/۷ درصد از کل تولید جهانی آهن اسفنجی را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت با اجرای مگامدول‌های شهید خرازی و شهید شهبازی در سال گذشته و سال جاری بیشترین افزایش تولید را در کشور داشته، به طوری که سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی کشور به میزان ۶۰ درصد رسیده است.

سبحانی تاکید کرد: امید است با راه‌اندازی مگامدول شماره دو طرح شهید خرازی و طرح‌های توسعه در دست اجرا و با همت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم فولاد مبارکه اصفهان را در تولید آهن اسفنجی کشور افزایش دهیم.