گروه بنگاه‌ها- با بومی‌سازی و تولید 225 تن ورق استحکام بالای مورد نیاز خودروسازان در فولاد مبارکه اصفهان گامی دیگر در راستای تامین ورق‌های موردنیاز صنعت خودروسازی کشور و جلوگیری از خروج ارز برداشته شد.

کارشناس طراحی محصول واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: از آنجا که خودروسازان مطابق با استانداردهای جهانی برای ساخت قطعات تقویتی خودرو از فولاد میکروآلیاژی استحکام بالا HE390D استفاده می‌کنند و این نوع ورق از خارج از کشور وارد می‌شد، اکنون با دستیابی به دانش فنی تولید این نوع ورق‌ها از این پس فولاد مبارکه اصفهان قادر خواهد بود ورق مذکور را در اختیار شرکت‌های خودرو‌سازی ایران خودرو و سایپا قرار دهد.
شاهرخ پورمستدام افزود: پیرو درخواست شرکت خودروسازی سایپا و در راستای بومی‌سازی فولادهای ویژه، طراحی فولاد مذکور در واحد متالورژی و روش‌های تولید صورت گرفت و با هماهنگی گروه فنی و خط نوردگرم 9 کلاف به تناژ 125 تن با گرید HE390D براساس استاندارد پژو ـ سیتروئن با ضخامت 2/3 و عرض 1000 میلیمتر تولید و برای شرکت خودروسازی سایپا ارسال و در شرکت‌های سایپا‌آذین و فن‌آوران مراحل ساخت اهرم نگهدارنده ریل صندلی خودرو با موفقیت پشت سر گذاشته شد.
وی با اشاره به دیگر کاربرد این گونه ورق‌ها افزود: همچنین فولاد مذکور در رابطه با پروژه داخلی‌سازی ورق ایران خودرو به تناژ 100 تن و ضخامت 3 و عرض 1170 میلیمتر در ساخت قطعه مهره کشویی پژو 206 و قطعه صفحه لرزه‌گیر بالای دسته موتور 206 مصرف شد.
کارشناس طراحی محصول واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه تصریح کرد:‌ نیاز آتی شرکت‌های مذکور به فولاد HE390D در ضخامت 5/2 است که در حال بررسی و تولید آزمایشی است.