بر اساس این گزارش ساسول و شرکت ایرلیکوئید فرانسه که واحدهای تولید اکسیژن را در سکوندا خریده‌‌‌اند، در سال‌۲۰۲۱ برای تولید مشترک ۱۲۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مشارکت شدند. ساسول و ایرلیکوئید به‌‌‌تازگی از امضای قرارداد خرید ۲۶۰ مگاوات برق بادی و خورشیدی با شرکت فرانسوی توتال‌‌‌انرژی و شرکت خصوصی انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر مولیو آفریقای‌جنوبی خبر دادند.

قرارداد تازه تولید ۲۶۰ مگاوات برق بادی و خورشیدی به قراردادهای ۲۸۹ مگاواتی انرژی تجدیدپذیر ساسول و ایرلیکوئید اضافه می‌شود که این دو شرکت در ژانویه امسال با انل گرین پاور (Enel Green Power)‌واحدی از شرکت ایتالیایی انل و مزرعه بادی مسنج ایمویانی (Msenge Emoyeni) امضا شد.

گرابلر به رویترز گفت: ۵۵۰ مگاوات پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر که انتظار می‌رود تا سال‌۲۰۲۵ عملیاتی شوند، حدود یک‌سوم مصرف برق کنونی ۱۵۰۰ مگاواتی ساسول را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این پروژه به ما در هدف کربن‌‌‌زدایی کمک می‌کند، همچنین زمانی‌که به تشدید افزایش قیمت برق اسکوم نگاه می‌‌‌کنید و به آنچه توافق‌های خرید انرژی تجدیدپذیر منتهی می‌شود، توجه کنید، از نظر اقتصادی منطقی است که به سمت انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر حرکت کنید.