گروه بنگاه‌ها، مهتاب رحمتعلی: شرکت تامین سرمایه بانک ملت با سرمایه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریالی، در حالی مجمع عادی سالانه خود را به منظور تصویب صورت‌های مالی برگزار کرد که مراحل ثبت سرمایه ۲ هزار میلیارد ریالی آن نیز در جریان است. در این مجمع علی قاسمی مدیرعامل شرکت اعلام کرد: شرکت تامین سرمایه بانک ملت در سال مالی که گذشت به تعهد پذیره‌نویسی ۲۴ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال اوراق بهادار مبادرت کرده است. همچنین حجم کل معاملات اوراق بهادار آن ۷۶ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال عنوان شد. وی افزود: از سوی دیگر حجم اوراق بهادار تحت مشاوره عرضه ۵۲ هزار و ۲۳ میلیارد ریال بوده است. به گفته مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت؛ کل خدمات اوراق بهادار این شرکت در سال مالی گذشته از جمع ۱۵۳ هزار و ۸۶۴ میلیارد ریالی برخوردار بوده است.

وی در جمع صاحبان سهام شرکت اعلام کرد: این عملکرد منجر به شناسایی ۱۷۶۱ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۳۶۸ میلیارد ریال سود خالص در سال ۹۲ شده است. بر این اساس، این شرکت همانند دوره مالی قبلی، رکورد بیشترین حجم خدمات اوراق بهادار، میزان درآمد و سودخالص در صنعت بانکداری سرمایه‌گذاری کشور را که به نام خود ثبت کرده بود، ارتقا داد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه ملت نرخ بازده دارایی‌های این شرکت را ۳۱ درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام آن را ۴۹ درصد عنوان کرد. وی با اشاره به دارایی ۶۰۶۱ میلیارد ریالی، افزود: این شرکت همانند دوره قبلی، بیشترین میزان دارایی در صنعت بانکداری سرمایه‌گذاری کشور را به نام خود ثبت کرده است. با توجه به برخورداری شرکت تامین سرمایه بانک ملت از سه صندوق بادرآمد ثابت، در مجمع یادشده اعلام شد که به طور میانگین این صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازدهی بیش از ۲۵درصدی برخوردار بوده‌اند.

وی در بیان بخشی از برنامه‌های آتی شرکت تامین سرمایه بانک ملت، بر توسعه فعالیت‌های بازاریابی و بازار گردانی اوراق با درآمدثابت و سهام، توسعه فعالیت‌های مدیریت دارایی، تاسیس و راه‌اندازی صندوق‌های پروژه محور، تاسیس و راه‌اندازی شرکت پردازشگر اطلاعات مالی و تاسیس و راه‌اندازی موسسه رتبه‌بندی تاکید کرد.