گروه بنگاه‌ها- شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ۴۲۰ ریال سود به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۲ تقسیم می‌کند. در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که با حضور اکثر سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید. این جلسه به ریاست روزبه پیروز، نظارت شهرکی و شروین شهریاری و همچنین دبیری سهراب گلپور برگزار شد.

روزبه پیروز رییس هیات مدیره و مدیرعامل سابق شرکت و همچنین رامین ربیعی، مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش هیات مدیره به سوالات سهامداران پاسخ دادند.

ربیعی و پیروز پس از برگزاری مجمع نیز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های آینده شرکت پرداختند.

مدیرعامل «وتوصا» با اشاره به تغییرات پرتفوی شرکت اعلام کرد: سود شرکت طی دو سال گذشته به پنج برابر رسیده است.

ربیعی افزود: طی دو سالی که شرکت به شکل واقعی خصوصی شده دعوی حقوقی سهام ایرالکو حل شد و پرتفوی شرکت نیز به سوی شفافیت بیشتری رفت به طوری که در حال حاضر تنها ۱۰ سهام پربازده را در پرتفوی «وتوصا» شاهد هستیم.

وی افزود: زیرمجموعه های شرکت که با مشکل مواجه بودند یا فروخته شده، یا تسویه شده و یا برای آنها ذخیره کافی در حساب‌ها منظور شده است.

وی با اشاره به حضور شرکت‌هایی همچون «مواد ویژه لیا» در پرتفوی غیربورسی شرکت گفت: ورود شرکت‌های پربازده به بورس از برنامه‌های آینده ماست.

وی NAV واقعی «وتوصا» را با در نظر گرفتن شرکت‌های بورسی و غیربورسی بیش از ۳۳۰ تومان اعلام کرد و گفت: شرکت در حال حاضر در بالاترین و بهترین شکل خود چه از لحاظ سودآوری و چه به لحاظ NAV قرار دارد. رییس هیات مدیره شرکت نیز با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد منابع شرکت به سرمایه‌گذاری در بورس اختصاص دارد، گفت: فعالیت‌های شرکت تنها در بورس متمرکز نیست و حتی دامنه وظایف شرکت را از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی فراتر برده‌ایم.

وی با اشاره به حضور «وتوصا» در شرکت «دیجیکالا» به عنوان شرکتی در زمینه تجارت الکترونیکی گفت: این شرکت بزرگ‌ترین شرکت در زمینه تجارت الکترونیکی در ایران است.

وی وضعیت بورس را در بلندمدت مثبت ارزیابی کرد و افزود: «وتوصا» به دنبال برنامه‌ریزی‌های بلندمدت روی سهام است که ارزش واقعی داشته باشند.

وی افزایش سرمایه شرکت تا ۱۳۰ میلیارد تومان از سود انباشته را در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت دانست و گفت: این افزایش سرمایه به صورت سهام جایزه به سهامداران اختصاص می‌یابد.

وی درباره پیش‌بینی سود شرکت برای سال آینده تصریح کرد: سود شرکت‌های سرمایه‌گذاری قابل پیش‌بینی نیست، اما با توجه به پرتفوی شرکت امیدوار به ارائه سود خوب بوده وتاکنون نیز از پیش‌بینی‌های خود جلوتر هستیم.