گروه بورس- شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران در نظر دارد، سرمایه خود را از مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال به مبلغ ۲۲میلیارد ریال معادل ۴/۶۲درصد افزایش دهد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه و تکمیل، سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی سهامداران صورت می‌گیرد. همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در ۲۴آبان ماه سال‌جاری برای افزایش سرمایه به‌علت نرسیدن درصد حضور سهامداران به حد نصاب قانونی تشکیل نشد و برگزاری مجمع به تاریخ دیگری موکول شد.هیات‌مدیره «تراک» در نظر دارد مبلغ ۳میلیارد و ۴۷۱میلیون ریال از سود پیش‌بینی شده سال‌مالی ۸۵ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

درآمد هر سهم شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران برای سال‌مالی منتهی به ۲۹اسفند‌ماه ۸۵ با سرمایه ۱۳میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال مبلغ ۴۹۱ریال به‌طور خالص پیش‌بینی شده است.

«تراک» درآمد هر سهم سال‌مالی مزبور را در اسفند ماه ۸۴ و مرداد ماه سال‌جاری مبلغ ۴۹۱ریال اعلام کرده بود که به‌رغم عدم تعدیل پیش‌بینی، جزئیات پیش‌بینی تغییر کرده که شرکت دلایل آن را اصلاح طبقه‌بندی حساب‌ها عنوان کرده است.

بنابراین گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل فروش با ۴۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۴۲درصد افزایش، سود عملیاتی با مبلغ ۱۴میلیارد و ۹۴۸میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات با ۸۶درصد افزایش مواجه شده است.

«تراک» اعلام کرده است طرح‌های عمده در دست اجرا شامل خرید ماشین‌آلات جدید با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵میلیارد و ۴میلیون ریال و سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ ۱۰میلیارد و ۴۶۳میلیون ریال با پیشرفت کار ۷۲درصد و زمان بهره‌برداری پایان شهریور سال ۸۶ (شرکت قبلا زمان بهره‌برداری از طرح را پایان سال ۸۴ و سپس خرداد ماه سال ۸۵ و در تاریخ ۳/۵/۸۵، اواخر سال ۸۵ اعلام کرده بود) طرح ایجاد شبکه جدید کامپیوتری با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک‌میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال و سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ یک‌میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال با پیشرفت کار ۹۰درصد و زمان بهره‌برداری پایان شهریور سال ۸۶ (شرکت زمان بهره‌برداری از طرح را در تاریخ ۳/۵/۸۵، پایان سال ۸۵ اعلام کرده بود) است.