گروه بورس- جرثقیل‌های ویژه تخلیه و بارگیری ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی در سال گذشته بیش از ۶۵‌هزار ساعت فعالیت کردند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر، گنتری‌کرین‌های هجده‌گانه دو ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی طی سال گذشته بیش از ۶۵‌هزار ساعت کارکرد داشته‌اند.

این میزان کارکرد در حالی به‌دست آمد که دو گنتری‌کرین ترمینال یک از نوزدهم آذرماه به علت اشکال در ریل ترولی، خارج از سرویس و تحویل سازمان بنادر و دریانوردی بوده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد در مجموع، هشت گنتری‌کرین ترمینال دو، ۱۴‌درصد بیشتر از ۱۰ گنتری‌کرین ترمینال قدیمی‌تر (ترمینال کانتینر شماره یک) کارکرد داشته‌اند. مهندسان شرکت تایدواتر همچنین در این مدت ۱۴هزار و ۵۰۶ ساعت وقت صرف تعمیرات اساسی این گنتری‌کرین‌ها کردند و ۱۹۷ بار تعمیرات پیشگیرانه انجام دادند.گفتنی است گنتری‌کرین‌ها، جرثقیل‌های ویژه جابجایی کانتینر و از جمله تجهیزات استراتژیک ترمینال‌های کانتینری هستند که کانتینر را از کشتی به خشکی و بالعکس تخلیه یا بارگیری می‌کنند. گنتری‌کرین‌های ترمینال دو ظرفیت تخلیه و بارگیری بار تا ۶۵ تن و گنتری‌کرین‌های ترمینال یک، ظرفیت ۴۰ تنی دارند.