ایلنا- مدیر عامل مخابرات هرگونه عدم شفافیت صورت‌حساب‌‏های مالی سهام مخابرات در بورس را تکذیب کرد. «صابرفیضی»، مدیر عامل مخابرات ایران در پاسخ به دلیل عدم بازگشایی نماد مخابرات در بورس گفت: تنها دلیل اینکه نماد مخابرات در بورس بازگشایی نشده است، امضا نشدن صورت جلسه مجمع مخابرات از سوی هیأت مدیره است.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت بورس دلیل عدم بازگشایی نماد مخابرات در بورس را عدم شفافیت صورت‌‏های مالی این شرکت اعلام کرده بود.فیضی دلیل امضا نشدن صورت جلسه مجمع مخابرات از سوی هیات مدیره را تنها مشغله کاری اعضای هیأت مدیره مخابرات عنوان کرد و از اعلام تاریخی برای امضا شدن مجمع مخابرات و بازگشایی نماد مخابرات خودداری کرد.مدیرعامل شرکت مخابرات اظهار داشت: هرگونه عدم شفافیت صورت حساب‌‏های مالی سهام مخابرات در بورس را تکذیب می‌‏کنیم، در حالی که تمام این صورت‌‏ها و حساب‌‏ها مکتوب و اعلام شده است.

کوتاهی سازمان در بازگشایی نمادها

از طرف دیگر مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ملی ایران در گفت‌وگوی دیگری از کوتاهی سازمان بورس در گشایش هر چه سریع‌تر نمادهای متوقف انتقاد کرد.

«مهدی علیخانی» گفت: تقسیم سود نقدی و عدم اعتماد سرمایه‌‏گذاران به بازار از عوامل موثر در افت شاخص‌‏ها پس از باز شدن نماد مخابرات است که در چنین شرایطی سهام مخابرات نیازمند حمایت سرمایه‌‏داران عمده نظیر شرکت سرمایه‌‏گذاری مهر اقتصاد ایرانیان خواهد بود.

وی فشارهای وارده از سوی سازمان بورس بر شرکت‌‏های متوقف شده در تابلوی بورس را در شرایط فعلی کافی ندانست و اظهار داشت: نماد شرکت‌‏های متوقف شده در بورس به دلایل مختلفی از جمله برگزاری مجامع، بررسی وقایع مهم در شرکت و عواملی از این قبیل متوقف شده‌‏اند که به دنبال این امر باز شدن بعضی از نمادها تاثیر بسزایی در شاخص‌‏ها خواهد گذاشت و با توجه به این شرایط، سازمان بورس در گشایش هر چه سریع‌‏تر نمادها کوتاهی کرده است.

علیخانی توقف بعضی از نمادها را مدیریت غیرمستقیم شاخص‌‏ها توصیف کرد و با تاکید بر توقف نامتعارف نماد مخابرات خاطرنشان شد: شرکت بورس بحث مدیریت شاخص را به طور غیر مستقیم در توقف نمادها اجرا کرده است، با توجه به این موضوع در می‌‏یابیم توقف نماد مخابرات نیز از این امر مستثنی نخواهد بود، زیرا با گذشت بیش از یک ماه از تشکیل مجمع این شرکت، انتظار می‌‏رود سازمان بورس از اهرم‌‏هایی که در اختیار دارد جهت گشایش نماد شرکت مخابرات استفاده کرده و هر چه سریع‌‏تر بستر گشایش نماد این شرکت را فراهم کند.