سنا- کارشناس مسوول مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار پیش‌بینی کرد تا پایان امسال پنج صندوق نیکوکاری با عملکردهای متنوع در بازار سرمایه راه‌اندازی شود. مهرداد فرح آبادی گفت: درحال حاضر صندوق یکم نیکوکاری آگاه با مدیریت اجرایی سازمان بهزیستی کشور موافقت اصولی تاسیس خود را از سازمان بورس دریافت کرده است که منافع حاصل از آن صرف کمک به تامین نیازهای مسکن مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که دیگر موسسات خیریه دولتی و خصوصی تمایل به راه‌اندازی چنین صندوق‌هایی داشته باشند، می‌توانند با انتخاب مدیر صندوق سرمایه‌گذاری، تقاضای موافقت اصولی تاسیس خود را به سازمان بورس ارائه دهند.

فرح آبادی در خصوص نوسانات فعلی بازار سرمایه و تاثیر آن بر روی روند فعالیت صندوق نیکوکاری گفت: نوسانات حاکم، جزء ذات بازار است و از سوی دیگر با توجه به آنکه این نوع از صندوق‌ها با رویکرد نیکوکارانه فعالیت می‌کنند و افرادی که در این صندوق‌ها سرمایه گذاری و مشارکت می‌کنند افراد نیکوکار هستند نوسانات و تغییرات موقت بازار نمی تواند اختلالی در روند مشارکت آنان ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که وجوه منافع حاصل از صندوق نیکوکاری صرف چه هزینه‌ها و اموری می‌شود؟ افزود: سازمان بهزیستی طرح‌های متفاوتی از قبیل امور درمانی، مراقبت از کودکان بی سرپرست و ... دارد اما از آنجایی که اولویت اول صندوق یکم نیکوکاری آگاه، تامین مسکن مددجویان تحت پوشش است بنابراین این صندوق تنها به این منظور اختصاص یافته است.