فاطمه بهادری - مدیر عامل بانک رفاه تصریح کرد:امیدواریم از اوایل بهمن ماه خرید دین به متقاضیان ارائه شود. پیمان نوری، مدیرعامل بانک رفاه کارگران در یک نشست خبری‌، حداکثر دوره خرید یک ساله و بررسی‌های اعتبار سنجی را از جمله الزامات خرید دین اعلام کرد وگفت: متقاضیان باید ازاهلیت برخوردار باشند و در بانک رفاه حساب فعال جاری داشته باشند.

وی افزود: بانک مرکزی‌، هفته گذشته اساسنامه پیشنهادی خود را به بانک رفاه ارائه داد که توسط بانک بررسی شده و بعد مراحل تصویب را طی خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه حدود شش ماه است که طرح افزایش سرمایه تا سقف ۱۰‌هزار میلیارد ریال را ارائه کردیم، اشاره کرد: در صورت عدم انجام این افزایش سرمایه‌، در آتی مشکلات جدی را در پیش رو خواهیم داشت. نوری ادامه داد: به‌رغم پیگیری‌ها‌، ۵/۱۹درصد از تسهیلات ارائه شده تا اوایل سال ۸۵ معوق و مشکوک الوصول است، اما خوشبختانه با اعمال نظارت و دقت‌های لازم در تسهیلات اعطایی در دوره هیات مدیره فعلی بانک این میزان از سال ۸۵ تا به امروز بین ۴ تا ۵/۴درصد است. وی تضامین‌، عدم ارزیابی مناسب طرح، شرایط اقتصادی و... را از عوامل موثر بر میزان مطالبات معوق اعلام کرد. وی ادامه داد:یکی از مزایای بانک رفاه این است که تسهیلات را بازسازی نمی‌کند.وی سهم بانک رفاه از منابع نظام بانکی کشور را بین ۴ تا ۵‌درصد اعلام کرد. نوری سود بانک را در گزارش مالی حسابرسی شده سال گذشته، یک‌هزار و ۴۱۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: گزارش حسابرسی بانک فاقد هرگونه بند اشکال حسابرسی بوده است. وی با بیان اینکه رشد منابع بانک در سال گذشته ۲۲درصدبوده است‌، افزود: این میزان در آبان ماه امسال نسبت به سال گذشته دارای ۴۶درصد رشد بوده است.وی مانده مصارف بانک را ۵۸هزار میلیارد ریال اعلام کرد وگفت:این میزان در ابتدای سال ۱۳۸۵‌، ۳۰‌هزار میلیارد ریال بوده است. به گفته وی‌، منابع بانک هم از مرز ۶۰‌هزار میلیارد ریال گذشته است. مدیرعامل بانک رفاه در خصوص افتتاح بانک مستقل مناطق آزاد در کیش اظهار داشت: این بانک هنوز برروی کاغذ است؛ با این حال دوبانک قطری‌، یک بانک آذربایجانی و یک شرکت سرمایه گذاری از کشور مالزی برای خرید آن اعلام آمادگی کرده‌اند.وی با اعلام خبر کلنگ زنی سه مدرسه در مناطق محروم استان‌های ایلام، لرستان وخراسان شمالی‌، اعلام داشت : این سه مدرسه با تقبل هزینه از سوی بانک رفاه ساخته می‌شود.نوری میزان مسکوکات طلای سپرده‌گذاری شده نزد بانک رفاه را ۴۰۰هزار قطعه اعلام کرد وگفت: حدود ۱۰‌درصد از این میزان به تسهیلات اختصاص یافته است.مدیر عامل بانک رفاه با بیان اینکه پنج سال است که بانک رفاه رتبه اول مشتری مداری را کسب می‌کند، گفت: بانک رفاه در رتبه‌بندی معاونت راهبردی ریاست جمهوری در سال ۸۳ امتیاز ۱/۷۹ و در سال ۸۷ امتیاز۱/۸۰ را کسب کرد و در بین بانک‌های کشور برای پنجمین سال متوالی رتبه اول را حائز شد. وی افزود: ۹‌هزار و ۳۷۴ نفر برای بهسازی مسکن روستایی به بانک رفاه معرفی شدند که از این میزان ۹‌هزار و ۲۰۶نفر مورد پذیرش قرار گرفتند. در این میان با نزدیک به ۶۰درصد معرفی‌شدگان‌، قرارداد منعقد شده است.

بانکداری الکترونیک

به گفته نوری، بانک رفاه در حال حاضر بیش از ۵۲۰ دستگاه خودپرداز فعال دارد و به زودی ۴۰۰ دستگاه دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد. وی با اعلام این خبرکه تا اواسط دی ماه سال‌جاری تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک به ۹۶۰دستگاه افزایش می‌یابد، افزود: تعداد کارت‌های صادره در سال ۸۵ به میزان ده‌هزار است که در حال حاضر به یک میلیون و ۵۳۰‌هزار کارت افزایش یافته است.