گروه بنگاه‌ها- رییس کل بیمه مرکزی ایران از صدور نخستین مجوز بیمه تعاونی در کشور خبر داد.

جواد فرشباف ماهریان، در مورد شرکت بیمه تعاونی از شرکت‌های تعاونی سهامی عام گفت: اولین مجوز شرکت بیمه تعاونی به صورت سهامی عام صادر شد و شورای عالی بیمه صدور این مجوز را تصویب کرد. رییس کل بیمه مرکزی ایران افزود: این مجوز بیمه تعاونی به مجموعه‌ای از شرکت‌های تعاونی داده شده است که در زمینه امور بیمه‌گری فعالیت کنند و اولین مجوز بیمه تعاونی در قالب یک شرکت سهامی عام به تصویب شورای عالی بیمه رسید و ابلاغ شد.

فرشباف ماهریان در پاسخ به این پرسش که این شرکت کی به مرحله عمل می‌رسد، گفت: باید کادر فنی آن شرکت تشکیل شده و پذیره‌نویسی و تکمیل سرمایه کنند و فناوری‌های اطلاعات در آن مستقر شود.

رییس کل بیمه مرکزی ایران در پاسخ به این پرسش که سرمایه اولیه تشکیل شرکت بیمه تعاونی چه مقدار بوده، گفت: سرمایه نقدی مانند همه شرکت‌های بیمه‌ای ۲۸ میلیارد تومان پول نقد و اگر شرکت بخواهد خدمات بیمه اتکایی هم ارائه کند ۴۰ میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز است که باید ۶۰ درصد این مبلغ توسط سهامداران و ۴۰ درصد از طریق پذیره‌نویسی تامین و جذب شود.

فرشباف ماهریان در پاسخ به این پرسش که سهامداران عمده چه کسانی هستند، گفت: در شرکت‌های سهامی عام تعاونی شرکت‌های تعاونی دارای سهام خرد و حداکثر ۵ درصد هستند و تعداد زیادی از شرکت‌های تعاونی سهامدار شرکت بیمه تعاونی سهامی عام هستند.