خبرگزاری مهر: اعضای جدید هیات‌مدیره کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل انتخاب شدند. به گزارش روابط عمومی کنفدراسیون صادرات ایران، غلامحسین شافعی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مسعود خوانساری از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، محمد لاهوتی از کنفدراسیون صادرات ایران، حامد سلطانی‌نژاد از بورس کالا، یونس مظلومی از بیمه رازی، علی اشرف افخمی از بانک صنعت و معدن، سیدحسین سلیمی و محمدمهدی بهکیش، اعضای جدید هیات‌مدیره کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل هستند. پیش از این اسدالله عسگراولادی و مسعود دانشمند در هیات‌مدیره کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل حضور داشتند.

امید به افزایش دستاوردهای اتاق بازرگانی بین‌الملل

به گفته محمد لاهوتی عضو تازه هیات‌مدیره کمیته ایرانی ICC، اتاق بازرگانی بین‌الملل قابلیت اثرگذاری بر سیاست کشورها و افزایش دستاوردهای بخش‌خصوصی را دارد.

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات و در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران دراین‌باره گفت: هیات‌مدیره کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل ازنظر حضور دو عضو تازه با هیات‌مدیره سابق متفاوت است. عملکرد هیات‌مدیره سابق دستاوردهای خوبی برای بخش‌خصوصی به همراه داشته است.

لاهوتی با اشاره به جایگاه نظارت اتاق بازرگانی بین‌المللی در سازمان ملل و انتخاب دکتر پدرام سلطانی در فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان گفت: بدون تردید تغییر اعضا در هر مدیریتی به ارائه نظرات و پیشنهاد‌های جدید می‌انجامد. هیات‌مدیره جدید کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل با توجه به عملکرد موفق هیات‌مدیره سابق که نتایج ملموسی برای بخش‌خصوصی همراه داشته هم‌اندیشی برای حل‌وفصل مسائل را دنبال می‌کند. حضور اعضای تازه به طرح اندیشه‌ها و ایده‌های جدید کمک می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: بسیاری از مشکلات بخش‌خصوصی مانند قانون‌گذاری در مسائل بانکی، ارتباطات تجاری کشورها و... قابل انعکاس در اتاق بازرگانی بین‌الملل است. اتاق بازرگانی بین‌الملل با حضور بخش‌خصوصی کشورهای مختلف قابلیت اثرگذاری بر سیاست کشورها را هم دارد. حیطه وظایف اتاق بازرگانی بین‌الملل تعیین‌شده است و می‌توان در این چارچوب‌ها با دیگر اعضا هم‌اندیشی و اهداف بخش‌خصوصی را پیش برد.