70 درصد سود به‌پرداخت ملت تقسیم شد

در ابتدا شهریار خلیلی، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت به توضیح و تشریح گزارش هیات‌مدیره پرداخت. مطابق این گزارش، شرکت به‌پرداخت ملت در حوزه خدمات بانکی پنج‌هزار خودپرداز و هشت‌هزار پایانه شعب را تحت پوشش خود قرار داده است. در حوزه خدمات پرداخت الکترونیکی هم می‌توان به ۶۹۰هزار پایانه کارت‌خوان فروشگاهی فعال داشته است. علاوه بر اینها، این شرکت حدود ۷۴هزار درگاه پرداخت اینترنتی را هم پوشش می‌دهد. این خدمات در کنار دیگر خدمات موجب شده است که این شرکت به رتبه اول پوشش خدمات پرداخت کشور، هم از نظر تعدد و هم از نظر مبلغ دست پیدا کند.

این موضوع در نهایت موجب شده است که این شرکت از دید مجله نیلسون به رتبه چهاردهم بین ۵۰شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات کارتی دست پیدا کند. بر اساس صورت‌های مالی ۹ماهه، به‌پرداخت ملت توانست در این سال مالی به سود خالص حدودا ۳۵۹میلیارد تومانی دست پیدا کند. در این مجمع تصویب شد که ۷۰درصد از این سود بین سهامداران تقسیم شود که در این نتیجه آن، به هر سهم ۳۰۱ریال سود تعلق خواهد گرفت. البته به‌دلیل ۹ماهه شدن سال مالی شرکت، بخش زیادی از درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال مالی مذکور کاهش داشته است.

این شرکت در نظر دارد تا در سال‌های آینده برنامه‌هایی از جمله توسعه شبکه و تراکنش پایانه‌های فروشگاهی با رویکرد افزایش تعداد تراکنش، افزایش تراکنش‌های پایانه‌های اینترنت، توسعه راهکار‌های شخصی‌سازی‌شده در صنعت پرداخت الکترونیک، توسعه خدمات فین‌تک‌ها، توسعه شراکت‌های استراتژیک برای پایداری تعاملات، بهینه‌سازی فرآیند‌های ارائه خدمات و ارتقای بلوغ سازمانی با تمرکز بر منابع انسانی را اجرایی کند که می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش سود این شرکت داشته باشد. در این مجمع همچنین سوالاتی هم درخصوص برخی عملکردهای شرکت مطرح شد. یکی از از مسائل مطرح‌شده، افزایش ۸۸درصدی دارایی‌های شرکت بود.

مهشید حاتمی، منشی مجمع در پاسخ به این موضوع این‌طور بیان کرد که این افزایش به‌دلیل خرید ۲۰۰هزار دستگاه کارت‌خوان جدید بوده است. درخصوص افزایش حساب‌های دریافتنی از بانک ملت هم این پاسخ مطرح شد که در سال۱۴۰۰ شرکت تغییر سال مالی داشته و قرارداد‌ها با بانک ملت با تاخیر منعقد شد و تا انعقاد قرارداد به مرحله نهایی و صدور صورت‌حساب، حساب‌های دریافتنی نیز به تاخیر افتاد. در سال مالی جاری این موضوع مرتفع خواهد شد. در نهایت موسسه حسابرسی هشیارممیز به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی ایران‌مشهود به‌عنوان بازرس علی البدل انتخاب شد و روزنامه «دنیای‌اقتصاد» هم روزنامه رسمی این شرکت در سال مالی جدید اعلام شد.