دنیای‌اقتصاد- فلش دیسک‌ها با توجه به مخاطبان بسیاری که دارند در بازار کامپیوتر از تنوع برند، طرح و مدل بیشتری برخوردارند تا سایر کالاهایی که در ردیف تجهیزات کامپیوتری قرار دارند. به طوری‌که این کالا یکی از متنوع‌ترین بازارهای کامپیوتر از لحاظ طراحی، قیمت، البته برند است. به گفته فعالان بازار، رشد قیمت‌ها در بازار هارددیسک نیز تا حدود زیادی به محبوبیت بازار حافظه‌های فلش کمک کرده است.
به گفته آنها؛ از آنجا که این وسیله کوچک و کم‌حجم همه جا همراه کاربرانشان هست، کاربران به ظاهر آن اهمیت زیادی می‌دهند و حتی این وسیله برای گروهی کاربردی دوگانه دارد. در هر حال فعالان بازار می‌گویند، برندهایی که عرضه‌کننده نمونه‌هایی با طرح‌های خاص‌تر و همه‌پسندتر هستند و قیمت پایین‌تری هم دارند در بازار پرفروش‌ترند. به گفته آنهاAPACER، ADATA، سیلیکون و... از برندهای پرفروش بازار هستند که توانسته‌اند عرصه را بر برندهای مطرحی چون کینگ مکس و کینگ استون تنگ کنند.
آنها می‌گویند با توجه به عرضه نمونه‌های تقلبی در بازار کول دیسک، برندهایی که دارای نمایندگی در ایران هستند، فروش بیشتری دارند. علی مرشدی یکی از فعالان بازار در این‌باره می‌گوید: اگر چه طی سال‌های اخیر برندهای گوناگونی در بازار حافظه‌های فلش عرضه شده‌اند، اما به‌دلیل عرضه گسترده نمونه‌های تقلبی با برندهای مطرح شاهد رشد سهم محبوبیت برندهایی در بازار بوده‌ایم که سابق بر این سهم محبوبیت چندانی در بازار نداشته و در مقابل دارای نمایندگی فروش و گارانتی هستند.
وی همچنین گفت: برخی از فروشندگان با ترفندی‌هایی نظیر فروش کالا با گارانتی مادام‌العمر مشتری را مجاب به خرید کول دیسک می‌کنند. درحالی‌که به مشتری اطلاع‌رسانی نمی‌کنند که طول عمر یک حافظه فلش نهایتا دو سال است و این حافظه فلش تنها دو سال گارانتی دارد.
به گفته این فعال بازار مشتری با تصور اینکه تا ده سال دیگر کالا گارانتی دارد، اقدام به خرید آن می‌کند.
در هر حال بر اساس اعلام فعالان بازار، در حال حاضر در بازار حافظه‌های فلش برندهای ADATA، APACER، SILICON و... فروش بالایی دارند. این در حالی است که براساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، در بین برندهای گوناگون موجود در بازار حافظه فلش، برند HP فعلا رکورددار بازار از لحاظ محبوبیت است. این برند اینک با کسب ۸/۱۹ درصد از سهم محبوبیت در رتبه نخست محبوب‌های بازار حافظه فلش ایستاده است. این در حالی است که سهم محبوبیت کول دیسک‌های این برند در تیر ماه سال ۹۲ در حدود ۷/۱۵ درصد گزارش
شده است.
در رتبه دوم برند SILICON با کسب سهم محبوبیت ۹/۱۶ درصد ایستاده است. مقام سوم محبوب‌های بازار کول‌دیسک هم مربوط به ADATA است. بر اساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، سهم محبوبیت حافظه‌های فلش این برند ۸/۱۴ درصد است.
پس از این برند نیز TRANSCEND با کسب سهم محبوبیت ۶/۱۴ درصد در رتبه بعدی محبوب‌های بازار ایستاده است. سهم محبوبیت این برند در تیر ماه حدود ۱۵ درصد بوده است.
KINGMAX نیز با کسب سهم محبوبیت ۶/۱۰ درصد در رتبه بعدی محبوب‌های بازار حافظه فلش ایستاده است. براساس این گزارش سهم محبوبیت حافظه‌های فلش این برند در تیر ماه حدود ۱۳ درصد بوده است.
سونی هم با کسب سهم محبوبیت ۱/۵ درصد در رتبه بعدی محبوب‌های بازار حافظه‌های فلش ایستاده است. پس از این برند هم اپیسر با کسب سهم محبوبیت ۱/۵ درصد در رتبه بعدی محبوب‌های بازار ایستاده است.

رقابت برندها در بازار حافظه‌های فلش