هشدار کار‌شناسان نسبت به استفاده از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی متصل به آی‌پد و آی‌فون
همکاران سیستم- کار‌شناسان امنیتی هشدار داده‌‏اند که استفاده از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی (PoS) متصل به آی‌فون و آی‌پد ممکن است، مخاطرات امنیتی خاصی در پی داشته باشد.
به گزارش وب‌‏سایت tomsguide، یکی از تحلیلگران شرکت تراست ویو (Trustwave) که در حوزه امنیت اطلاعات فعالیت می‌‏کند گفته است بسیاری از کسب‌وکارهایی که از اپ‏‌های فروش فروشگاهی استفاده می‌‏کنند درک درستی از مسائل امنیتی مرتبط با آنها ندارند، یا نمی‌‏توانند امنیت این ابزار‌ها را به طور صحیح برقرار کنند.
مایک پارک که یکی از مشاوران این شرکت است درباره اپ‏‌های فروش فروشگاهی نصب شده بر روی ابزارهای تحت آی او اس اپل گفته است دو سال پیش فقط با صرف یک زمان ده دقیقه‏‌ای می‌‏توانست به اطلاعات کاربرانی که از دستگاه‏‌های فروش فروشگاهی متصل به آی‌پد استفاده می‌‏کنند، دست یابد.
به گفته وی با جیل برک کرن آی‌پد می‌‏توانست تمام قابلیت‏‏‌های آی‌پد را به کنترل خود درآورد و از این طریق به اطلاعات کاربرانی که در فروشگاه‏‌ها از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی متصل به آی‌پد استفاده می‌‏کردند،
آگاهی یابد.
وی که در کنفرانسی در نیویورک درباره امنیت اپ‏‌های فروش فروشگاهی آی او اس صحبت می‌‏کرد، گفته است: در این دو سال تغییرات زیادی را در این زمینه شاهد بوده‌‏ایم، اما همچنان در برخی فروشگاه‏‌ها از سیستم‌‏های‌عامل همراه قدیمی، نرم‏‌افزارهای به روز نشده یا اپ‏‌های آسیب‌‏پذیر استفادهمی‌‏شود.
به گفته وی، بخش زیادی از فروشگاه‏‌ها از اپ‏‌هایی که خود برای استفاده از دستگاه‌‏های فروش فروشگاهی طراحی کرده‌‏اند استفاده می‌‏کنند و به همین خاطر در برابر تهدیدات و مخاطرات امنیتی مربوطه آسیب‌‏پذیری بیشتری دارند.به گفته مایک پارک، مهم‌ترین نقطه ضعف اپ‏‌هایی از این دست این است که در آنها از راهکارهای رمزنگاری به‌عنوان یک گزینه انتخابی استفاده شده است، و نه یک گزینه پیش‏‌فرض و ثابت.