آیا تلویزیون‌های ال‌جی عادت‌های کاربران را ضبط می‌کنند؟
یک کارشناس فناوری مدعی شده است که تلویزیون‌های هوشمند شرکت ال جی به عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ تلویزیون در دنیا اطلاعاتی را درباره عادت‌های تماشای تلویزیون خانواده وی به این تولید‌کننده در کره‌جنوبی ارسال می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، جیسون هانتی مشاور فناوری اطلاعات با انتشار مقاله‌ای در وبلاگ خود مدعی جمع کردن اطلاعات درباره عادت‌های خانواده‌اش در حین تماشای تلویزیون، توسط تلویزیون هوشمند ال جی خود شده
است.
وی اظهار کرده که به نظر می‌رسد جزئیات رمزگذاری نشده‌ای درباره تغییر کانال به سرورهای رایانه‌ای ال‌جی مخابره شده و این امر حتی پس از اینکه وی گزینه ‌«جمع کردن اطلاعات تماشای تلویزیون» را از فهرست تنظیمات غیرفعال کرده نیز ادامه یافته است. وی اظهار کرده که تغییر اطلاعات از یک به صفر نشان می‌دهد که گزینه دخالت کاربر در تنظیمات حذف شده است.
پس از این کشف وی یک هارددرایو به اسلات یو اس بی تلویزیون وصل کرد و انتظار داشت که در صفحه این تلویزیون مشخص شود که وی درحال مشاهده محتوا از یک دستگاه خارجی است، اما به جای آن نام هر فایل رسانه‌ای روی درایو از جمله تصاویری که به نام کودکانش بود به سرورهای ال‌جی منتقل شده است.
یک سخنگوی شرکت ال جی به عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ تلویزیون در دنیا اظهار کرد: حریم خصوصی مشتری برای شرکت ال‌جی الکترونیکس یک اولویت مهم است و ما موضوعاتی از این دست را جدی می‌گیریم.
وی افزود: ما این گزارش‌ها را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود آیا تلویزیون‌های هوشمند ال جی بدون رضایت کاربر خود اقدام به اشتراک محتوا کرده یا خیر.
این سخنگو اضافه کرد که ال جی دارای مدل‌های متنوع و متعددی از تلویزیون‌های هوشمند است که دارای ویژگی‌ها و عملکردهای مختلف هستند، بنابراین از شما می‌خواهیم تا زمانی که این مساله را بررسی می‌کنیم صبر و شکیبایی داشته باشید و به زودی اطلاعات این تحقیقات را در اختیار شما خواهیم
گذاشت.
سخنگوی اداره کمیسیون اطلاعات (ICO) در بریتانیا اظهار کرد که ما اخیرا از یک رخنه احتمالی اطلاعات در تلویزیون‌های هوشمند ال جی مطلع شدیم. ما پیش از هرگونه تصمیمی، شرایط رخنه احتمالی را براساس قانون حفاظت از اطلاعات بررسی می‌کنیم.

آیا تلویزیون‌های ال‌جی عادت‌های کاربران را ضبط می‌کنند؟