گوش‌هایتان را دریابید
بازار دیجیتال- قرار نیست هنگام گوش دادن به موسیقی دلخواهتان آنقدر در آن غرق شوید که همه‌چیز حتی سلامتی‌تان را هم فراموش کنید.

آخرین تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از دوسوم افراد جوان که به طور مداوم از دستگاه‌های MP۳ Player و دستگاه‌های پخش چندرسانه‌ای قابل حمل (PMP) استفاده می‌کنند، به خاطر صدای بسیار زیاد دچار نارسایی‌های شنوایی می‌شوند.
موسسه تحقیقاتی Royal National که در زمینه ارائه خدمات به افراد ناشنوا فعالیت می‌کند، با اعلام این موضوع، به افزایش قابل توجه و روزافزون کاربران MP3 Player در سطح جهان هشدار می‌دهد.
کارشناسان این موسسه معتقدند، شرکت‌های تولیدکننده این محصولات باید هشدارهای لازم درباره چگونگی و شرایط گوش دادن به موسیقی را روی جعبه‌های بسته‌بندی آنها درج کنند.
این در حالی است که این افراد پیشنهاد می‌کنند که طرفداران MP3 Playerها از هدفون‌های مجهز به فیلتر تعدیل‌کننده صدا استفاده کنند تا آسیب کمتری به سیستم شنوایی آنها وارد شود.
حتی استفاده از هدفون‌های مجهز به امکان حذف صداهای اضافه محیطی هم می‌توانند به کاهش اثرات مخرب MP۳ Playerها کمک کنند.
آخرین تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد 72نفر از هر 100نفر کاربر MP3 Playerها، موسیقی را با صدایی با طول موج بیش از 85دسیبل گوش می‌دهند.
این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است، گوش دادن به موسیقی با استفاده از هدفون و با طول موج ۸۵ دسیبل در بیشتر از یک‌ساعت در روز، می‌تواند سیستم شنوایی انسان را با خطرات جدی مواجه کند.