نسل جدید IPOD‌های محبوب
بازار دیجیتال- با گسترش محبوبیت IPOD‌ در سراسر دنیا و سود قابل توجهی که از فروش آن نصیب شرکت APPLE شد، انگیزه این شرکت برای تولید نسل جدیدی از این محصول قوت گرفت.

IPOD TOUCH در حقیقت این نسل جدید است که با نمایشگرهای بزرگ و امکان برقراری اینترنت به صورت بی‌سیم، معرفی شده است.
این محصول در حقیقت امکان گشت‌وگذار اینترنتی، ذخیره عکس، تماشای ویدئوهای اینترنتی و دانلود فایل‌های موسیقی به طور مستقیم را در اختیار طرفدارانش قرار می‌دهد.
IPOD TOUCH که تا حد زیادی شبیه به گوشی موبایل IPHONE این شرکت است، مجهز به یک صفحه نمایشگر ۵/۳ اینچی لمسی است که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا با استفاده از تنها یک انگشت در فهرست گوشی حرکت کرده و با دو ضربه انگشت روی یک عکس، آن را بزرگ کنند.
دسترسی به اینترنت بی‌سیم، مرور‌گرهای اینترنتی و موتورهای جست‌وجو Yahoo و Google و در نتیجه دسترسی به وب‌سایت پرطرفدار به اشتراک‌گذاری ویدئو You Tube، قابلیت‌های دیگری است که در اختیار کاربران IPOD TOUCH قرار می‌گیرد.
IPOD TOUCH که در اواخر این ماه (سپتامبر) به بازار انگلستان عرضه می‌شود، در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگا بایتی طراحی شده است.
نسخه 8 گیگابایتی این iPod با امکان ذخیره بیش از 1750 آهنگ با قیمت 199 یورو و نسخه 16 گیگابایت آن با امکان ذخیره 3500 آهنگ با قیمت 269 یورو به فروش خواهند رسید.
«استیو جابز» موسس و مدیرعامل شرکت Apple در مراسم معرفی «ipod Touch» گفت: «این iPod جدید در واقع یکی از عجایب هفت‌گانه دنیا است.»
او معتقد است که iPod Touch انقلابی در چگونگی لذت بردن از موسیقی دلخواه است.
در این مراسم همچنین محصول جدیدی از سری iPod های Nano معرفی شد.


این iPod Nano جدید که به عقیده «جابز» بسیار زیبا هم هست، دارای یک صفحه نمایشگر ۵/۲ اینچی با وضوح تصویر ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل است که برای تماشای فیلم و انجام بازی‌های ویدئویی مناسب است.
این محصول که دارای طول عمر باتری 24 ساعت با یکبار شارژ است، در دو نسخه 4 و 8 گیگابایتی طراحی شده است.
نسخه ۴ گیگا بایتی این iPod در رنگ نقره‌ای و با قیمت ۱۴۹ دلار عرضه خواهد شد، در حالی که نسخه ۸ گیگا بایت آن در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، آبی، قرمز و سبز با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌شود. زمان عرضه این محصول هنوز از سوی شرکت Apple اعلام نشده است.