مصوبه ایجاد سامانه مدیریت امنیت اطلاعات اسفند ماه سال گذشته به تصویب دولت رسید و جهت اجرا ابلاغ شد. به گزارش «ایسنا»، سعید مهدیون، مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران، با بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس سند افتا که اواخر سال ۸۷ از سوی دولت ابلاغ شد، باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به راه‌اندازی این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: همچنین سند افتا، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را مامور کرد تا آیین‌نامه ایجاد این سامانه را تهیه و به دولت جهت تصویب و طی مراحل قانونی، ارائه کنند.

او خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان مجموعه وزارت ارتباطات، این آیین‌نامه تهیه و به هیات وزیران ارائه شد.

مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران تصریح کرد: آیین‌نامه مذکور پس از بررسی، در دولت تصویب شد که بر اساس آن کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری، ملزم شدند نسبت به پیاده‌سازی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) اقدام کنند.

مهدیون با بیان این مطلب که برای دستگاه‌هایی که این سامانه را راه‌اندازی کنند گواهی مربوط صادر خواهد شد، گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران مسوول بررسی و ممیزی سامانه‌های راه‌اندازی شده خواهد بود و گواهی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات از سوی این شرکت به دستگاه‌ها ارائه خواهد شد.