یک نوت‌بوک محبوب با بدنه‌ای ضدخش

بازار دیجیتال- مدل ۴۵۴۰S-A از لپ‌تاپ‌های باقابلیت و گران قیمت اچ‌پی در بازار داخلی است که دارای بدنه‌ای ضد خش و مقاوم است. بدنه خارجی دستگاه از ترکیبی از فلز آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است. جنس بدنه این لپ‌تاپ طوری است که اثر انگشت را جذب نمی‌کند. به همین دلیل سطح آن همواره تمیز باقی می‌ماند. در مورد وزن این دستگاه هم باید بگوییم که وزن آن ۳/۲ کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ ۶/۱۵ اینچی، وزن بسیار مناسبی محسوب می‌شود. کیفیت ساخت ۴۵۴۰s همانند مدل‌های سال‌های گذشته خانواده ProBook بسیار بالا بوده و بدنه با ضربات وارد شده طی مصارف روزانه، دچار خمش یا پیچش نمی‌شود.

از لحاظ فنی هم باید بگوییم که این نوت‌بوک دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهIntel ۳۲۱۰M ۲.۵GHz Core i۵ ۳.۱ GHz، رم چهار گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۷۵۰ گیگابایت است.کارت گرافیک این نوت‌بوک هم AMD Radeon HD ۷۶۵۰M DDR۳ ۲۰۴۸ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است.

این نوت‌بوک از لحاظ پورت‌ها، ۴۵۴۰s بسیار کامل است. لبه جلویی دستگاه شامل ورودی و خروجی صوتی و یک کارت خوان چهار کاره است. به علاوه خروجی‌های تصویری VGA و HDMI و پورت شبکه گیگابیتی نیز وجود دارند. در دو طرف دستگاه چهار پورت USB قرار دارند که دو تای آنها از نوع USB ۲.۰ بوده و دو تای دیگر از نوع USB ۳.۰ هستند.

در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که ProBook ۴۵۴۰s یک لپ‌تاپ ۶/۱۵ اینچی است. صفحه نمایش قرار داده شده روی این لپ‌تاپ از دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ بهره می‌برد که تراکم پیکسلی متوسطی را ارائه می‌دهد. کیفیت تصاویر تولید شده شفاف و رنگ‌ها نیز کاملا طبیعی و زنده هستند. از نقاط قوت اصلی صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به روکش ضد بازتاب آن اشاره آن کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند با لپ‌تاپ خود به راحتی در فضاهای پر نور یا در زیر تابش مستقیم نور آفتاب کار کنند.

صفحه کلید ۴۵۴۰s هم از نوع Chiclet یا جزیره‌ای است که هر کلید به صورت مجزا روی شاسی قرار گرفته تا کار تایپ کردن با آن آسان‌تر شود.

در مورد باتری هم باید بگوییم که بسته به سخت افزار داخلی، سری ۴۵۴۰s با دو نوع باتری لیتیوم-یونی ۶ و ۹ سلولی ارائه می‌شوند. در حالت آماده به کار باتری ۶ سلولی می‌تواند تا حداکثر ۷ ساعت و باتری ۹ سلولی تا حداکثر ۱۵ ساعت شارژدهی کند. مسلما این میزان شارژدهی با مصارف روزانه بسیار کمتر خواهد بود.این نوت‌بوک با قیمتی در حدود دو میلیون و تا دو میلیون و ۳۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.