گروه بورس- «خمحرکه» تا پایان تابستان امسال ۱۵درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را محقق کرده است. براساس اطلاعات منتشره ازسوی سازمان بورس واوراق بهادار، شرکت نیرومحرکه موتورسیکلت‌سازی درآمد هر سهم امسال را با سرمایه ۱۷۰میلیارد و ۱۰۰میلیون ریالی به طورخالص مبلغ ۵۹۷ریال پیش‌بینی کرده که طی نیمه نخست امسال برای هر سهم خودمبلغ ۹۰ریال سود کنار گذاشت. همچنین عملکرد نیمه نخست امسال «خمحرکه» با پوشش ۳۷درصدی درآمد حاصل از فروش این شرکت همراه بود. شرکت در این دوره توانست مبلغ ۹۷۶میلیارد و ۳۴۹میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کند. این درحالی است که شرکت تغییر در برنامه تولید ایران‌خودرو راعامل تغییر در بودجه خود دانسته است.

هیات‌مدیره «خمحرکه» در نظر دارد تقسیم ۸۰درصد سود خالص سال مالی۸۸ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. از سوی دیگر شرکت اعلام کرده که میزان سرمایه‌گذاری «خمحرکه» در سهام بانک پارسیان از طریق شرکت تولیدی نیرومحرکه (تابعه۱۰۰درصدی) به تعداد ۸۰میلیون و ۷۱۹هزار و ۳۵۰سهم با بهای تمام شده ۷۹میلیارد و ۴۹۱میلیون ریال به ازای هرسهم ۹۸۵ریال است.

لازم به توضیح است که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری «خمحرکه» درپایان سال مالی و پس از تقسیم سود شرکت تولیدی نیرومحرکه محاسبه و به حساب سود وزیان منظور خواهد شد.