دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان خوزستان گفت: خوزستان با وجود بندر امام خمینی (ره)، پایانه‌های مرزی چزابه و شلمچه، مزیت‌های کشاورزی و صنعتی و آبی در حوزه حمل‌ونقل جزو سه استان برتر کشور به شمار می‌رود.

مسعود مصدقی اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های پرتردد کشور است چرا که ۲۰ درصد تردد ترافیک سنگین کشور در خوزستان وجود دارد همچنین در حوزه تردد مسافر سالانه ۵ میلیون زائر از یادمان‌های شهدا زیارت می‌کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خوزستان با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) یکی از مبادی‌های ورودی کشور محسوب می‌شود افزود: در ۴ ماه ابتدای امسال حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از طریق بندر امام خمینی (ره) جابه‌جا و حدود ۳۸ هزار سفر انجام شد که نسبت به سال قبل ۲۹۰ درصد افزایش تناژ و ۵۱ درصد افزایش سفر را شاهد بودیم.

وی در ادامه به پایانه‌ مرزی چزابه اشاره کرد و گفت: این پایانه آماده بهره‌برداری است و محوطه‌سازی آن به‌زودی به پایان می‌رسد، مساحت پایانه مرزی چزابه ۱۲ هکتار است که ۴۵۰۰مترمربع آن ساختمان مسافربری و ۲۵۰۰ مترمربع آن ساختمان تجاری است و تاکنون ۱۷ میلیارد تومان در این پایانه هزینه شده است.