قشم- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مشکلات بانک‌های منطقه آزاد قشم در جلسه‌ای با حضور معاونت هماهنگی منطقه و مدیران بانک‌های منطقه مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه، خانه تجارت و توسعه قشم خواستار تشکیل کمیته راهبردی تسهیلات بانکی در قشم و افزایش نقش سازمان منطقه آزاد در اهدای این تسهیلات شد.

رییسان بانک‌های منطقه نیز با بیان مشکلات ناشی از مطالبات معوق خود خواستار ایجاد راهکارهای مشخص کارشناسی برای معرفی سرمایه‌گذاران واقعی برای دریافت تسهیلات شدند. موضوع تسریع در ساخت‌ و تکمیل پایگاه ساختمان بانک‌های قشم، ساعات کاری که طبق قانون با هماهنگی سازمان منطقه آزاد مشخص می‌شود و روند ارائه خدمات ارزی در شعبه‌های بانک‌ها از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

فرهاد رشیدی، رییس هیات‌مدیره خانه تجارت و توسعه قشم ضمن تاکید بر ضرورت پرداخت تسهیلات در منطقه آزاد قشم، در راستای استراتژی‌های توسعه منطقه، خواستار ایفای نقش بیشتر از طرف سازمان منطقه آزاد به عنوان متولی امر توسعه قشم، همراهی سازمان در ایجاد بانک اطلاعات سرمایه‌گذاران از سوی خانه تجارت و توسعه قشم و تشکیل کمیته راهبردی تسهیلات بانکی با حضور نمایندگان بخش‌خصوصی، سازمان، بانک‌ها و کارشناسان بخش‌های خدماتی- سیاحتی، صنعت و بازرگانی برای هدفمندسازی تسهیلات و نیز کارآفرینی واقعی شد.

معاون هماهنگی و سرپرست جزیره نیز ضمن تاکید بر نقش بخش‌خصوصی در رونق اقتصادی قشم، بر لزوم واگذاری امور به بخش‌خصوصی و جذب مشارکت هرچه بیشتر فعالان این بخش در روند توسعه منطقه آزاد قشم و کاهش تصدیگری دولت تاکید کرد و در این خصوص حرکت و پویایی خانه تجارت و توسعه قشم را به عنوان نماینده بخش‌خصوصی مثبت ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات بانک‌ها، خواستار تداوم برگزاری نشست‌های مشترک با مسوولان بانک‌ها با حضور سایر معاونت‌های سازمان منطقه آزاد قشم شد.